فرماندار جوانرود با تقدیر از همراهی خوب مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت : در سایه فرهنگ بالای مردم در همکاری با اجرای طرح محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد کاهش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رستگاریوسفی فرماندار جوانرود گفت : قطع رنجیره کرونا به رفتار مردم بستگی دارد و رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم با فرهنگ جوانرود در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی نتیجه داده و به راهبرد‌های اهداف طرح نزدیک شده‌ایم.

او گفت : نباید از ویروس منحوس کرونا غافل بمانیم چرا که اگر شهروندان دستورالعمل ها را رعایت نکنند به وضعیت قبلی بر می‌گردیم.

او با اشاره به اجرای طرح جدید محدودیت‌های کرونایی با نام شهید سردار سلیمانی در سطح ملی افزود: این طرح با همکاری سازمان بسیج آغاز شده و براساس محله و خانواده محوربودن می‌بایست تمام مردم پای کار باشند تا موفق شویم و انصافا بسیج سپاه ناحیه جوانرود از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز در تمام زمینه‌ها پای کار بوده و سنگ تمام گذاشته است.

او با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر نیاز جامعه امروز است، ادامه داد: مهمترین امر به معروف و نهی از منکر قطع زنجیره کرونا در جامعه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود گفت: با همکاری بسیج و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان از دوم آذرماه تاکنون ۵۲۷ مورد بازرسی از مغازه‌ها و اماکن عمومی این شهرستان انجام گرفته است و در این راستا ۴۸ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

مولود حسینی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ نفر در بخش کرونایی بیمارستان جوانرود بستری هستند، گفت: یک هزار و ۲۱۶ نفر هم تاکنون بهبود یافتند و در این راستا شاهد کاهش ۵۰ درصدی بیماران هستیم.

او افزود: آیین‌های تشییع و عزا با همکاری خانواده‌ها باید به طور کامل محدود شده و با کمترین تعداد ممکن انجام شود.

حسینی ادامه داد: اطلاع رسانی گسترده و اقدامات انجام گرفته موجب شده تا بار دیگر شاهد افزایش میزان رعایت دستورالعمل ها در شهرستان باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه جوانرود گفت: بسیج سپاه ناحیه این شهرستان تمام توان خود را برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی گذاشته است.

ابوذر انوری افزود: پنج تیم هشت نفره در مناطق متخلف شهر مشارکت داشته و تلاش می‌کنند تا از شیوع این بیماری پیشگیری و در امر شناسایی و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا و خانواده‌های آن پیشگام باشند.

او ادامه داد: علاوه بر حوزه شهری و شهید فتاحی شهر شروینه را نیز پوشش می‌دهیم و آمادگی خود را برای پشتیبانی در منزل اعلام می‌کنیم.

 انوری گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی تلاش می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و نیرو‌های مردمی، زنجیره کرونا قطع شود و تیم‌های عملیاتی با حضور در محلات مختلف، به شناسایی بیماران کرونایی پرداخته و از خانواده‌ها و اطرافیان بیماران حمایت کنند.

او افزود: اجرای هر بهتر این طرح نیاز به مشارکت خیرین دارد که باید ظرفیت آنان استفاده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.