کارگردان شیرازی روایت بحران‌های کارآفرین ملی حوزه صنعت را در قالب فیلم به تصویر کشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا حق‌نگهدار کارگردان شیرازی پیرامون این فیلم مستند، گفت: افراد موفق برای حفظ ظاهر کسب و کارشان نمی‌توانند بحران‌های کاری را بروز دهند، در نتیجه ما هیچ وقت در بحران‌ها با آن‌ها مواجه نمی‌شویم.

او، بیان کرد: ساخت مستندهای پرتره از کارآفرینان موفق ما را با تلاش‌هایی که آن‌ها برای رفع بحران‌های بزرگ کرده‌اند آشنا می‌کند.

حق نگهدار، تصریح کرد: کارگردان مستند براده، ۱۶ فیلم به بخش مستندهای کارآفرینی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت راه یافته‌اند که یکی از این آثار، مستند براده است.

کارگردان شیرازی، ادامه داد: فیلم براده روایتی از زندگی احمد قرشی‌نژاد نقاش و کارآفرین ملی حوزه صنعت بوده که در آستانه ورشکستگی به دالان‌های تودرتوی ذهنش پناه می‌برد.

او، در خصوص تولید این فیلم و وجهه امیدآفرینی پرداختن به کارآفرینانی که در شرایط سخت اتفاق مهمی را در حوزه اقتصادی تجربه می‌کنند، افزود: امیدآفرینی به شکل فرمایشی رخ نمی‌دهد و شما باید زمینه آن را داشته باشید و نکته مهم این است که ما به گفتگو و تبادل اطلاعات بین نسل‌های گذشته و امروز نیازمندیم.

حق نگهدار، اضافه کرد: نسل گذشته از بحران‌هایی عبور کرده‌اند که ممکن است درس‌های زیادی برای نسل جوان امروز داشته باشد و در مقابل هم ایده‌ها و افکار تازه‌ای در بین جوان‌ها است که می‌تواند راهگشا باشد، یعنی چهره‌هایی که در سالیان گذشته در حوزه کارآفرینی به فعالیت مشغول بوده اند، برای برون رفت از بحران‌های کنونی نیازمند فکرها و ایده‌های تازه هستند.

کارگردان شیرازی، اظهار کرد: بخش کارآفرینی جشنواره سینما حقیقت، یک زمینه خوب برای تبادل این تجربه‌ها و ایجاد گفتگو میان نسل‌های گذشته و نسل امروز بوده که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار هستند.

او، گفت: یکی از بهترین شکل‌هایی که ما فکر می‌کردیم برای این تبادل و انتقال تجربیات می‌شود به سمت آن رفت، در واحد فیلم پرتره از کار کردن کارآفرینان تعریف می‌شد.

حق نگهدار، بیان کرد: احساس کردیم باید به سراغ چهره‌هایی برویم که امروز به واسطه شرایط پیچیده اقتصادی که در کشور وجود دارد، در بحران‌هایی قرار دارند که در واقع ما فیلم خود را از بحران شروع می‌کنیم و دنبال اتفاق عجیب و غریبی نبودیم و تلاش شد  لایه‌های انسانی‌تری مانند نقش خانواده و فعالیت‌های جانبی که ممکن است به کارآفرین در شرایط بحرانی کمک کند در فیلم گنجانده شود.

کارگردان شیرازی، درباره تاثیر تولید و نمایش فیلم‌هایی با موضوع پرداختن به کارآفرینی در جامعه تصریح کرد: تاثیرگذاری در جامعه به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین موارد در دسترس عموم قرار گرفتن این فیلم‌ها است و دیدن چنین آثاری به خصوص مستندهای پرتره که به زوایای دیگر زندگی این افراد می‌پردازد کمک می‌کند تا نگاه واقعی‌تری به زندگی آن‌ها داشته باشیم.

او، ادامه داد: اغلب افراد موفق برای حفظ ظاهر کسب و کارشان نمی‌توانند بحران‌های کاری را بروز دهند و بیشتر ذهنی با چنین اتفاقاتی مواجه می‌شوند که در نتیجه هیچ وقت در بحران‌ها با افراد موفق مواجه نمی‌شویم و شاهد تلاش‌هایی که برای رفع بحران‌ها می‌کنند نیستیم.

حق نگهدار، افزود: در دوره‌ای قرار داریم که با سرعت به سمت ایجاد زمینه‌های مورد نیاز می‌رویم و احساس می‌کنیم که شکست‌ها خیلی روی ما تأثیر نمی‌گذارد و در نتیجه نشان دادن بحران‌های زندگی چهره‌های موفق  می‌تواند کمک زیادی به ما کمک کند.

کارگردان شیرازی، اضافه کرد: قدرت افراد موفق به جوایز و موفقیت‌هایشان نیست، در واقع به پشتکار و تلاشی بوده که هنگام بحران از خود نشان می‌دهند و یکی از راهبردهایی که در این مستند داشتیم نشان دادن مسیر موفقیت چهره‌های شاخص بود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار