توزیع هزار و ۴۰۰ تن بذر گواهی شده در کهگیلویه

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: هزار و ۴۰۰ تن بذر گواهی شده بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت الله نریمانی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: تا کنون هزار و ۴۰۰ تن بذر گواهی شده و اصلاح شده بین کشاورزان این شهرستان برای کشت پاییزه گندم توزیع شده است.

نریمانی بذر توزیع شده را از نوع کوه دشت، دهدشت، کریم، مهرگان برای کشت دیم و چمران برای کشت آبی اعلام کرد و افزود: سطح زیر کشت گندم امسال در شهرستان کهگلویه ۳۱ هزار هکتار است که از این مقدار ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار دیم و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار هم آبی است.

او با بیان اینکه در این فصل ۱۳ هزار هکتار از مزارع این شهرستان جو با بذر سنتی کشت می‌شود گفت: توزیع سهیمه بذر گندم بین کشاورزان بر اساس پهنه زمین و همچنین طرح کاداستر است.

نریمانی با بیان اینکه از بذر اصلاح شده فقط در مزارعی که به روش مکانیزه قابل کشت و برداشت است استفاده می‌شود، گفت: به همین خاطر در مزارع کشاورزی بخش‌های چاروسا و دیشموک که امکان کشت مکانیزه وجود ندارد برای کشت گندم از بذر سنتی استفاده می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه برای کشت گندم به ۳۰۰ الی ۴۰۰ تن بذر اصلاح شده دیگر نیاز است افزود: تلاش می‌شود از محل بخش خصوصی بذر مورد نیاز خریداری و پس از بوجاری بین کشاورزان توزیع شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.