یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با انجام ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب در دوران کرونا می‌توان سطح سیستم ایمنی بدن را افزایش داد.

آمیتیس رمضانی، متخصص بیماری های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت ورزش کردن در روز‌های کرونایی اظهار کرد: همه گیری ویروس کرونا در دنیا باعث شده که خیلی از انجام کار‌ها مانند ورزش کردن در خارج از منزل متوقف و محدود شود.

او گفت: ورزش کردن در دوران کرونا یکی از مهم‌ترین موضوعات حائز اهمیت است زیرا بهترین راه کنترل این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین ورزش کردن است. اعمال محدودیت‌های سختگیرانه موجب شده افراد زمان بیشتری را در منزل سپری کرده و نتوانند به مراکز ورزشی مراجعه کنند.

رمضانی تصریح کرد: با این وجود باشگاه‌ها تعطیل شده اند و امکان ورزش کردن برای افراد فراهم نیست. موضوع کرونا به این معنا نیست که ورزش کردن را متوقف و نادیده بگیریم، بلکه باید مثل روال قبل به آن توجه ویژه‌ای کنیم.

او بیان کرد: تقویت روحیه افراد، کاهش استرس و افسردگی و ارتقا سلامت و ایمنی بدن از دلایل اهمیت دادن به ورزش در این دوران است. به گفته پزشکان، تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا موثر بوده و آن را مهار می‌کند. بنابراین ورزش کردن باید در برنامه روزانه به خصوص در دوران کرونا قرار داده شود.

متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: با انجام ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب در این دوران می‌توان علاوه بر بهبود عملکرد و ظرفیت سیستم ایمنی به کاهش اضطراب و استرس، بهبود روحیه، کنترل بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیابت، فشار خون، بیماریی قلبی-عروقی و غیره کمک کرد.

رمضانی گفت: افراد در زمانی که سالم و بدون علامت هستند می‌توانند از فضاهای خارج منزل برای پیاده روی استفاده کنند. باید مکان‌های خلوت و کم ازدحام برای پیاده روی انتخاب شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.