شناسایی یک‌هزار و ۴۷۶ مورد مشکوک به کرونا در طرح محله‌محور لرستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک‌هزار و ۴۷۶ شهروند مشکوک به کرونا با اجرای طرح محله محور شناسایی شده اند و مراحل قرنطینه در منزل را طی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،مریم کوشکی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: از زمان شروع طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۵۳ هزار و ۶۴۱نفر در منزل غربالگری شدند که یک‌هزار و ۴۷۶ نفر انان مشکوک به کرونا بودند.

او افزود : در این مدت هشت هزار و ۱۸۴ نفر با تشخیص تیم‌های مراقبتی توسط پزشکان طرح ویزیت شده اند که ۸۳۵ مورد آن در منزل انجام و تاکنون ۲۰ هزار و ۷۸۷ بسته معیشتی توسط تیم‌های حمایتی بین افراد کم بضاعت توزیع شده است.

کوشکی تصریح کرد: مهمترین افراد پرخطر در استان شامل ۳۸ هزار نفر بیمار دیابتی، ۸۲ هزار بیمار دارای فشارخون بالا، ۲ هزار و ۷۹۳ بیمار سرطانی، ۱۸۷ هزار سالمند، بیش از ۱۲ هزار مادر باردار و بیش از هشت هزار بیمار زمینه‌ای هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: نظارت تیم‌های بازرسی بهداشت محیط در زمان اجرای این طرح تشدید و تاکنون ۱۳ هزار و ۳۷۱ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است که از این تعداد ۱۵۵ واحد متخلف پلمب و ۳۴۱ مورد برای ادامه روند اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با قدردانی از همکاری و مشارکت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای طرح محله محور گفت: با روند اجرایی این طرح، کاهش قابل توجه تعداد افراد مبتلا و مرگ ناشی از کرونا پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.