سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان از اجرای طرح "ناظران سلامت" با هدف مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال و کاهش فوتی‌های ناشی از این بیماری طی سه ماه آینده خبر داد.

طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: طرح "ناظران سلامت" با همکاری جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی می‌باشد که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا  اجرا می شود.

او افزود: آماده سازی تیم‌ها برای اجرای این طرح بر عهده جمعیت هلال احمر استان زنجان و ساماندهی و بهره‌گیری از نیروها بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بود که این تیم ها تشکیل شده و جلسات آموزشی و توجیهی نیز برای آن ها برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان بابیان اینکه رویکرد طرح "ناظران سلامت" انجام خدمات داوطلبانه و تاکید بر آن است، گفت: تجهیز تیم‌های بازرسی اعم از جوانان و داوطلبان هلال احمر و بازرسان بهداشتی، با اقلامی از قبیل تجهیزات وسایل نقلیه، خودرو بازرسی، ماسک، مواد گندزدا، مواد ضدعفونی کننده و سایر ابزار و تجهیزات مورد نیاز با مشارکت و توافق مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و جمعیت هلال احمر فراهم شده است.

طاهری ادامه داد: در این طرح جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان با کارت شناسایی معتبر و لباس فرم سازمان جوانان یا داوطلبان هلال احمر، به گروه بهداشت محیط محلات ملحق خواهند شد.

او گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌ علوم پزشکی بوده و تمامی بازدید‌ها و نظارت‌های انجام شده توسط نیرو‌های داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی  می باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در این طرح ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحد‌های صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف که توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته، انجام می‌شود.

طاهری گفت: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در این طرح انجام خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.