ملانوری گفت: افتخار برای ما این است که با ارائه راهکار‌هایی زمینه ورود افراد به زندان را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه هم اندیشی مدیرکل و معاونین زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: این مایه افتخار نیست که ما زندان‌ های مجلل و فراوان بسازیم بلکه باید تلاش کنیم افرادی به هر دلیل، گرفتار زندان نشوند.

 او افزود: ما باید کاری کنیم که زمینه‌های بروز بزه و ارتکاب به جرم کم شود.

ملانوری تصریح کرد: زمانی که فردی به خاطر هر خطایی که مرتکب می‌ شود، گرفتار زندان شد، تنها کسی که به واسطه این خطا مجازات می‌شود، فقط باید خود او باشد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی  با بیان اینکه ورود برخی از افراد به محیط زندان، ناشی از ناملایمات روزگار است، اظهار کرد: همسر، فرزندان، همسایه و یک جامعه نباید با حبس یک فرد، آسیب ببینند و اذیت شوند.

او عنوان کرد: تمام تلاش ما باید بر این باشد که زندانی بعد از آزادی، دوباره خطایی مرتکب نشود و تمایلی به برگشت دوباره به محیط زندان نداشته باشد.

ملانوری با تأکید بر این که وظیفه ما زندان بانی و نگهداشت افراد در محیط زندان نیست، گفت: وظیفه ما این است که بتوانیم زندان‌ ها را از زندانی خالی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این هدف با فرهنگ سازی و توسعه برنامه‌ های فرهنگی محقق می‌ شود.

او افزود: برای این موضوع می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی استفاده کرد.

ملانوری بیان کرد: یکی از مهمترین کار‌های فرهنگی که در این زمینه باید انجام دهیم، این است که افرادی را که از زندان خارج می‌ شوند، بلافاصله در محیط‌ های کاری و فرهنگی جذب کنیم تا دغدغه، نداشتن درآمد، دوباره او را به سمت خطا نکشاند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.