معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم توجه به اصل خود مراقبتی در مقابل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه پنجمین ستاد استانی کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: در برخورد با این بیماری و صرفاً به جهت پیشگیری از ابتلای به آن، خود کنترلی و خود مراقبتی توسط مرغداران حائز اهمیت است.

او افزود: مراقبت و آگاهی بخشی همه جانبه دستگاه‌ های ذیربط برای مواجهه با خطرات احتمالی بیماری آنفلوآنزا به خصوص در مناطق اطراف زیستگاه‌ های پرندگان وحشی بسیار ضرورت دارد.

خوش خبر خواستار هوشیاری بیش از پیش مأموران مستقر در پاسگاه‌ های ایست بازرسی و اداره کل پایانه‌ ها و حمل و نقل جاده‌ای در کنترل محموله‌ های مرغ زنده شد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: پایگاه‌ های دیده وری در دانشگاه علوم پزشکی با اداره کل دامپزشکی باید ارتباط مؤثری داشته باشند.

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسا جنوبی نیز در این جلسه گفت: جلسه ستاد استانی با هدف بررسی آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد در کشور، بروز کانون‌ های جدید این بیماری در تعدادی از کشور‌ های آسیای میانه و اروپا در فصل مهاجرت پرندگان و ارزیابی خطرات بالقوه این کانون‌ ها برای تهدید جمعیت طیور صنعتی کشور برگزار می‌ شود.

او افزود: در پنجمین ستاد استانی کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور اعضای کلیدی این ستاد برگزار شد، پس از تشریح وضعیت آنفلوآنزای انسانی در استان و واکسیناسیون جمعیت انسانی در معرض خطر، روش‌ های مختلف انتشار بیماری و عوامل خطر موجود برای جمعیت طیور استان از قبیل زیستگاه‌ های طبیعی محل استراحت پرندگان مهاجر، حمل بدون مجوز طیور زنده، میزان آگاهی مرغداران، وضعیت سن، بیمه طیور تخمگذار و همچنین وضعیت پرورش غیر مجاز  بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.