رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از بهره برداری طرح صنعتی تولید اکسیژن در شهرستان بستان آباد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حبیب امین زاده  رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:افزایش ظرفیت تولید اکسیژن مایع طی ماه‌های گذشته و با روند صعودی نیاز مراکز درمانی استان به این محصول در دستور کار قرار گرفت.

اوافزود: پس از اعلام مدیران بخش سلامت استان مبنی بر کمبود اکسیژن طبی مورد نیاز بیماران کرونایی، کمک به راه اندازی طرح‌های در دست اقدام سرعت گرفت.

اوگفت:یکی از طرح‌های یادشده، تولید اکسیژن در شهرستان بستان آباد بود که سال‌های گذشته به دلیل مشکلات فنی، زیرساختی و اقتصادی در ردیف طرح‌های راکد قرار گرفته بود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که ظرفیت اسمی طرح یادشده بر اساس مجوز‌های صادره ۱۰ تن است اضافه کرد: بعد از رفع موانع پیشرفت پروژه از قبیل ترخیص ماشین آلات، تامین زیرساخت‌ها و پس از انجام بازدید‌های متعدد کارشناسان و مدیران سازمان و تامین قطعات مورد نیاز واحد صنعتی، در حال حاضر تولید آزمایشی آن با موفقیت انجام شد.

امین زاده گفت: تولید اولیه این واحد صنعتی امروز در اختیار مراکز توزیع کپسول‌های اکسیژن قرار گرفت و آماده است تا بصورت روزانه ۸ تن اکسیژن مایع بر اساس اعلام نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی تولید نموده و در اختیار این مراکز قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ پیش از این ظرفیت تولید اکسیژن مایع در آذربایجان شرقی ۱۰ تن بود که با بهره برداری از واحد صنعتی جدید این ظرفیت به ۲۰ تن در روز می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.