امسال ۵۱ صندوق مالی خرد در چهارمحال و بختیاری برای اشتغال توانخواهان روستایی ایجاد شده است.

ایجاد ۵۱ صندوق مالی خرد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به معلولیت ۳۲ هزار و ۶۸۳ نفر در استان، گفت: تاکنون ۵۱ صندوق مالی خُرد با همکاری صندوق کار آفرینی امید برای اشتغال توانخواهان روستایی با تعداد ظرفیت ۹۵۰ نفر ایجاد شده است.

او افزود: ارائه خدمات توانبخشی به معلولان مناطق روستایی از شناسایی تا بازتوانی معلولان، ایجاد کارگاه تولیدی، تأسیس شرکت تعاونی فراگیر، ایجاد صندوق اشتغال ویژه معلولان، ایجاد صندوق‌های مالی خرد در مناطق روستایی، تاسیس گروه‌های خودیار در مناطق روستایی، توانمندسازی معلولان در مناطق روستایی، ایجاد اشتغال‌های استاد شاگردی از برنامه‌های اولویت در دست اجراست.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: هم اکنون چهار هزار و ۳۸۴ نفر از معلولان استان را معلولان بینایی تشکیل می‌دهند که از این تعداد هزار و ۸۰۵ نفر زن و ۲ هزار و ۵۷۹ نفر مرد هستند.

او ادامه داد: برای حمایت از معلولان بینایی در استان خدماتی از جمله اعطای کمک وسیله توانبخشی، کتاب بریل، عصای نابینایان، کمک هزینه ایاب و ذهاب، پرداخت شهریه و کمک هزینه درمان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار