معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه کاداستر اراضی در حقیقت سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که در آن با مکانیزه کردن خدمات، ثبت‌های سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رستمی معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه کاداستر اراضی در حقیقت سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که در آن با مکانیزه کردن خدمات، ثبت‌های سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می‌کندکه در کاهش جرائم مربوط به امور ملکی مانند سند سازی، تصرفات غیر مجاز وسرعت عمل در رسیدگی به پرونده هاوپاسخگویی به طرفین دعوا‌های حقوقی و.. را به همراه دارد.

او گفت : با توجه به اهمیت منابع طبیعی در حفظ آب وخاک، سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور امسال تسریع در اجرای کاداستر اراضی ملی را در راس اهداف طرح ابلاغی ۹در ۹۹ به ادارات منابع طبیعی استان‌ها ابلاغ نمود؛ که این مهم در استان با تعاملات بعمل آمده فی مابین ما وادارات ثبت روندی افزایشی را طی نمود.

این مقام مسئول افزود: ما در کمترین زمان در راستای تحقق پیام مقام معظم رهبری ورسیدن به اهداف سازمانی خود۶۱۸۲۰۰ هکتار از اراضی منابع ملی را در قالب ۵۱۳ پلاک در سامانه کاداستر تثبیت نمودیم که ۴۱۸۵۰۰ هکتار آن منجر به صدور سند تک برگ شده است که دستاورد وجهشی ارزشمند است لذا می‌طلبد با تمامی توان با تخصیص اعتبارات لازم تا کاداستر وتبدیل اسناد تمامی اراضی منابع ملی ادامه داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.