اتحادیه اروپا به انگلیس هشدار داد در صورتی که تا چند روز آینده درباره پسابرگزیت به توافق نرسند از ژانویه در عمده فعالیت‌های تجاری این کشور اخلال به وجود می‌آید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا به انگلیس هشدار داد در صورت عدم توافق در چند روز آینده، از ژانویه در عمده فعالیت های  تجاری این کشور اخلال بوجود می آید.

بلاتکلیفی در مورد مقررات اقتصادی پس از برگزیت  این حدس و گمان‌ها را برانگیخته است که هیچ توافقی منعقد نمی‌شود مگر اینکه هر یک از طرفین اقدام اول را انجام دهد.

ایرلند تایمز به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات در حال انجام در لندن گزارش داد که اتحادیه اروپا برای انگلیس روشن ساخته است که اگر تا روز جمعه مذاکرات  به نتیجه نرسد جلوگیری از اختلالات گسترده تجاری در  ژانویه غیرممکن است.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس تأکید کرد که در صورت عدم توافق میزان اختلال در معاملات تجاری به چگونگی حرکت اروپایی‌ها بستگی دارد.

گروهی از کشور‌های اتحادیه به رهبری فرانسه هشدار دادند که گزینه معامله بدون توافق را به توافقی که منافع انگلیس را بر منافع آن‌ها مقدم می‌داردترجیح می‌دهند. دنیل فری سخنگوی کمیسیون اروپا هم گفت که امکان تمدید دوره گذار بیش از مهلت فعلی وجود ندارد.

به گفته یک منبع آگاه مذاکرات در مورد شیلات همچنان ادامه دارد و هر طرف فقط آماده واگذاری حداکثر ۲۰ درصد از سهام فعلی به طرف دیگر است. انگلیس اصرار دارد که دسترسی باید بصورت منظم و بصورت منظم و سالانه تصمیم گیری شود.

با این حال، طبق گفته جولیان کینگ، آخرین کمیسر اروپایی انگلیس و سفیر سابق در ایرلند، گزینه عدم توافق برای همه طرف‌های درگیر کمترین گزینه است.

انگلیس که به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از بلوک اروپا خارج شد، در آخرین تلاش برای گفتگو در مورد اتحادیه اروپا برای دستیابی به سازش، پیشنهادی را برای بررسی توافق اصلی خروج، از جمله سهمیه ماهی، در پنج یا ۱۰ سال ارائه کرده است.

اگر هیچ توافق تجاری صورت  نگیرد، روابط اقتصادی اتحادیه اروپا و انگلیس تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد، این توافق شامل تعرفه‌های گمرکی مرسوم و چک‌های مرزی کامل برای کالا‌هایی است که از طریق کانال مانش وارد می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار