رئیس پلیس راه استان بزد گفت: در هشت ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال مجموع تصادفات جاده‌های استان کاهش ۳۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ آسیایی، رئیس پلیس راه استان یزد گفت: محدودیت‌ها اعمال شده برای مقابله با کرونا از اول آذرماه در استان یزد همزمان با سراسر کشور بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا  با حضور نیرو‌های انتظامی، پلیس راه، پلیس راهور  در شهر‌های استان اجرا شد.

سرهنگ آسیایی افزود: اکثر رانندگان محدودیت‌های اعمال شده را رعایت کردند و تعداد محدودی که به این محدودیت‌ها توجه نداشتند ابتدا توسط عوامل انتظامی و پلیس به آن‌ها تذکر داده شد و در نهایت افرادی که اصرار به ادامه مسیر داشتند مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

او در خصوص بیشترین علل تصادف‌های جاده‌ای نیز گفت: بیش از ۵۰ درصد تصادف‌های استان خروج از جاده و واژگونی است که مهم‌ترین علل آن خستگی و خواب آلودگی است.

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی  استراحت کوتاهی داشته باشند و با توجه به فصل سرد سال رانندگان تجهیزات زمستانی به همراه داشته و از سلامت بخاری، برف پاک کن و لاستیک وسیله خود اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ آسیایی در خصوص آمار تصادفات در جاده‌های استان یزد گفت: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان مواجه بودیم و در مجموع در این مدت تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان با کاهش ۳۵ درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/ غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار