معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حفر چاه آب در محدوده منازل و مناطق مسکونی کردستان برای هر نوع مصرفی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت:در صورت حفر چاه آب در محدوده مناطق مسکونی و دریافت گزارش مردمی مبنی بر خسارت به منابع همجوار یا آبخوان دشت، موضوع از طریق قانون پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

او اضافه کرد: چاه‌های خانگی مربوط به منابعی است که در محدوده مناطق و منازل مسکونی حفاری و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و بواسطه حفظ حریم‌های خصوصی و گستردگی جمع‌آوری اطلاعات، پیش‌بینی می‌شود تمرکز و تعدد آن‌ها در محدوده‌های مسکونی روستا‌های با تنش آبی باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: چاه‌های موضوع ماده (۵) قانون توزیع عادلانه آب متفاوت بوده و مربوط به سکونتگاه‌های موقت و خانه‌های باغی و کارگری است که صدور مجوز‌های قانونی آن، مستلزم ارائه مدارک و طی مراحل قانونی انجام کار و خدمات است.

مومن‌پور خطر فرونشست زمین در صورت استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی را جدی عنوان کرد و یادآور شد: این تهدید در کمین همه آبخوان‌های آبرفتی استان از جمله دشت‌های شرقی استان بوده و باید از سفره‌های آب زیرزمینی به صورت صحیح و در چارچوب مجوز‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.