با مشارکت بنیاد مسکن شهرستان زرقان ۱۸۷ فقره سند مالکیت روستایی و شهری در اداره ثبت اسناد و املاک شهر زرقان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هوشنگ عظیمی مدیر بنیاد مسکن شهرستان زرقان، گفت: با ارسال ۴۴ فقره پرونده به اداره ثبت مقدمات صدور اسناد مالکیت بیشتری فراهم شد.

او، با اشاره به اینکه تاکنون برای محرومان شهرستان زرقان تعداد ۱۵ فقره پروانه ساخت صادر شده، بیان کرد: تامین مسکن و سرپناه برای محرومان و نیازمندان در این شهرستان از جمله اولویت‌های پیش رو است.

عظیمی، تصریح کرد: ۴ واحد مسکونی مددجویان در شهرستان زرقان اقدام به تخریب شده که به محض دریافت کد ورود به سامانه با ثبت نهایی عملیات ساخت آن آغاز می شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان زرقان، ادامه داد: به منظور بهسازی روستا‌ها با توجه به ابلاغ موافقت نامه‌ها شرح عملیات و اسناد مناقصه به معاونت عمران روستایی ارسال شده است.

او، افزود: صدور اسناد مالکیت برای واحد‌های روستایی برآیند یک کار تیمی بوده و همه تلاش‌ها معطوف به آن است که این امر مهم با هم افزایی بین دستگاهی تداوم و توسعه یابد.

عظیمی، اضافه کرد: از چند سال گذشته و با رشد پرشتاب صنعت و فناوری، عقب‌ماندگی مناطق روستایی بیشتر مشاهده شده و از آن جا که روستاییان نسبت به شهرنشینان دارای درآمد کمتری هستند و از خدمات اجتماعی ناچیزی برخوردار هستند، تداوم توسعه روستایی ضرورت می‌یابد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان زرقان، اظهار کرد: مشکلات تامین معیشت در روستا‌ها منجر به مهاجرت آنان به سمت شهر‌ها نیز می‌شود که علت این امر پراکندگی جغرافیایی روستاها، نبود صرفه اقتصادی برای ارایه خدمات اجتماعی، حرفه‌ای و تخصصی‌ نبودن کار کشاورزی، کم‌بودن بهره‌وری، محدودیت منابع در مقابل رشد جمعیت و نبود ‌مدیریت صحیح بوده که تاکید بر توسعه روستایی می‌تواند زمینه ساز رفع این تنگنا‌ها باشد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار