قویدل گفت: دولت باید اعمال قانون را انجام دهد تا مرگ و میر کرونا کاهش پیدا کند، اما ستاد مقابله با کرونا هنوز به قانونگذاری اعتقاد ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد قویدل، مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در نشست خبری «نقش گروه‌های داوطلب در کنترل بیماری کرونا» اظهار کرد: ستاد ملی کرونا به نقش گروه‌های داوطلب توجهی ندارد. یک اشتباه استراتژیک در ستاد کرونا رخ داده که خط مقدم باید مردم باشند نه کادر درمان. 

او افزود: مردم و داوطلبان و سازمان‌های مردم نهاد باید نقش مدیریت را داشته باشند. رسانه‌ها خط دوم مبارزه هستند و خط سوم افراد مشهور جامعه هستند. اگر مردم از این سه خط عبور کنند به خط چهارم که کادر درمان است، می‌رسیم.

قویدل ادامه داد:  اکنون به فرسودگی کادر درمان رسیده ایم و برای مهار کرونا باید از متخصصان استفاده کنیم. دولت باید اعمال قانون را انجام دهد تا مرگ و میر کرونا کاهش پیدا کند، اما ستاد کرونا هنوز به قانونگذاری اعتقاد ندارد.

روی توانمندی گروه‌های داوطلبانه ایستادیم

زینب نصیری، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران نیز اظهار کرد: در ایجاد ارتباط با گروه‌های داوطلب برای مقابله با کرونا خیلی خوب عمل کردیم که علت آن  هم نهاد سازی است که از قبل انجام شده بود.

او ادامه داد: کانون‌های محلی سلامت در بستر زمانی درست ایجاد شدند و در این بحران مورد استفاده قرار گرفتند. سلامت یاران سطح محلات و ... توانستند بخشی از نیاز محلات را در شرایط شیوع کرونا برطرف کنند.

نصیری افزود : امروز روی توانمندی ظرفیت گروه‌های داوطلب در کمک به حل بحران کرونا ایستادیم که نتیجه شبکه سازی سال‌های قبل است. در این روز‌ها می‌توانیم نقاط ضعف را شناسایی و رفع کنیم.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران بیان کرد: هم اکنون در حال توانمند کردن کار‌های داوطلبانه در حوزه بهداشت هستیم. باید به این نکته توجه کنیم که داوطلبان در دنیا گواهی نامه برای این اقدامات دریافت می‌کنند. باید سازوکاری برای جذب این افراد در سیستم به وجود بیاید و از آن‌ها در سایر بحران‌ها که جامعه را درگیر می‌کند، استفاده کنیم.

سرانه انجام کار داوطلبانه باید افزایش پیدا کند

در ادامه احمد بختیاری، دبیر خانه ترویج کار داوطلبانه گفت: باید بین داوطلب و خیر تفاوت ایجاد کنیم. داوطلبان می توانند از وقت انرژی و تخصص خود و خیران از سرمایه خود برای کمک استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: زیر ساخت کار داوطلبانه در کشور ما ضعیف است و اگر نمی توانیم از توان و مشارکت مردم استفاده کنیم به دلیل نپرداختن به این موضوع از قبل است.

بختیاری افزود: این زیر ساخت ها باید فراهم شود زیرا بسیاری از مردم می خواهند کار داوطلبانه انجام دهند اما موقعیت آن را پیدا نمی‌کنند. بنابراین سرانه انجام کار داوطلبانه باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
مگه همه چيز قراره با زور انجام بشه
آخرین اخبار