دور باطلی که شما را به آب آلوده می‌رساند!/ بلاتکلیفی علت آلودگی رودخانه کرج

پس از واکنش شرکت آبفا به آلوده شدن رودخانه کرج، شهرداری کرج نیز به این مسئله واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با گزارش شهروند خبرنگار از ورود آبی آلوده به رودخانه کرج که با بوی نامطبوع همراه بود، مطلع شدیم.

براساس گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز، این آب فاضلاب است که به دلیل مسئولیت شهرداری منطقه یک کرج و شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرج برای جلوگیری از ورود آن به رودخانه برای هر دو ارگان، اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

پس از این موضوع مدیر آبفای شهرستان کرج در واکنشی به خبرنگار ما گفته بود که آب وارد شده به رودخانه کرج فاضلاب نیست، بلکه آب سطحی منطقه اسلام آباد و عظیمیه است که مسئولیت جمع آوری آن نیز برعهده شهرداری است.


بیشتر بخوانید


با طرح مصاحبه مدیر آبفای شهرستان کرج، حدادیان، معاون عمران منطقه یک شهرداری کرج نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کلیه آب های سطحی منطقه اسلام آباد و عظیمیه جمع آوری و به جای دیگر منتقل می شود و در واقع این آب های سطحی هیچ راهی به رودخانه کرج ندارد.

او افزود: یکی از مشکلات اصلی منطقه اسلام آباد نداشتن شبکه فاضلاب است و آب موجود در گزارش شهروند خبرنگار شما نیز احتمالا، فاضلاب این منطقه است که به منطقه سرچشمه سرازیر می شود.

معاون عمران منطقه یک شهرداری کرج گفت: ماجرای سرازیر شدن آب آلوده به رودخانه کرج مسئله چند ساله است که در فصل تابستان نیز مشاهده می شود اما همه می دانیم که فصل تابستان بارشی وجود ندارد که شاهدجاری شدن آب سطحی ناشی از آن باشیم.

او افزود: ما برای بازدید مشترک به اتفاق شرکت آب و فاضلاب و خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از محل ورود آب آلوده به رودخانه، آمادگی کامل را داریم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.