مشارکت بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی در تامین داروی کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ونتیلاتور و داروی مورد نیاز بیماران کرونایی از طریق مشارکت بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان و از محل صندوق ذخیره ارزی تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا استان گفت: از سوی دیگر برای رفع مشکل کمبود داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی، شرکت‌های دارویی استان متعهد شدند، داروی مورد نیاز را تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی دهند.
 
او افزود: شهروندان نیز می‌توانند کمک‌های خود را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۴۳۰۲۵ یا *۸۸۷۷*۸۸# به نام نذر سلامت واریز کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای جلب کمک واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران بزرگ خراسان رضوی نیز نشستی با آنان برگزار و موافقت آنان برای کمک به بیماران کرونایی و خرید تجهیزات برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد جلب خواهد شد.

بیشتر بخوانید

محمدحسین روشنک دبیر ستاد هماهنگی کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: حدود ۲۸ رسانه و خبرنگار با این ستاد همکاری می‌کنند و ۲۵ کانال خبری برای نشر اخبار مرتبط با این موضوع تشکیل شده است و روزانه دست کم پنج کلیپ نشر محتوا در این خصوص تولید و در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای منتشر می‌شود.

او افزود: تاکنون پویش‌های مختلف در قالب ستاد کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا شکل گرفته که موفق‌ترین آن‌ها پویش "نذر ماسک" بود که علاوه بر این استان به سایر نقاط کشور و حتی کشور‌های خارجی تسری یافت.

دبیر ستاد هماهنگی کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: پویش دیگر "بخشش اجاره بهای واحد‌های تجاری توسط مالکین" بود که از زمان راه‌اندازی این پویش در هفته گذشته تاکنون هزار مورد بخشش اجاره بهای واحد تجاری در قالب بخشش مالک یا کمک خیران در تقبل هزینه اجاره در مشهد انجام گرفته است.

روشنک بیان کرد: در شرایط کنونی مهمترین اقدام، جلب کمک‌ها برای تامین تجهیزات و دارو به منظور کمک به درمان بیماران کرونایی است و کمیته‌های مردمی باید کمک‌های خود را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دهند.

او تصریح کرد: دیدار با خیران برای جلب مشارکت آنان در تامین تجهیزات و دارو برای کمک به بیماران کرونایی باید در اولویت قرار گیرد و جهت‌گیری پویش‌ها نیز باید بر محور کمک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متمرکز شود.

حبیب الله آسوده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: به منظور کمک به بیماران کرونایی، ۱۵۰ پایگاه کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی استان برای کمک به خانواده‌های نیازمند دارای بیمار کرونایی، مستقر شده که هر پایگاه دو خانواده دارای بیمار مبتلا به کرونا را پوشش می‌دهد.

او افزود: این پایگاه‌ها به ۱۵۰ دستگاه پالس اکسیمتر و ۴۵۰ دستگاه کپسول اکسیژن نیاز دارند، از سوی دیگر هر خانواده نیازمند خدمات پرستاری نیز می‌باشد که هزینه ماهانه آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و هر خانواده به یک بسته کمک معیشتی نیز نیاز دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی ادامه داد: ۵۰ درصد هزینه این تجهیزات توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین می‌شود و ۵۰ درصد باقیمانده باید توسط کمیته پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی ستاد استانی مقابله با کرونا تامین شود.

آسوده بیان کرد: ۱۵۰ پزشک با این طرح همکاری می‌کنند و همه به صورت رایگان مشاوره می‌دهند.

علی غفوری مقدم معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برای کمک به خرید تجهیزات مقابله با کرونا با برخی مدیران واحد‌های تولیدی استان تماس گرفته شده و تاکنون برای نهیه ۱۰ هزار عدد ماسک کمک شده است.

او افزود: برای جلب حمایت صاحبان واحد‌های صنعتی و معدنی نیز قرار است نخستین نشست با آنان به زودی برگزار شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: براساس مصوبه کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی ستاد استانی مقابله با کرونا، برای کمک به تامین اقلام غذایی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، گوشت مرغ، برنج و روغن از محل سهمیه کالایی استان از ستاد تنظیم بازار کشور، تامین شده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.