مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎غربی: ۳۵ سامانه آموزش مجازی دانشگاه‌های ‏آذربایجان غربی رایگان است‎. ‎

قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: با شیوع ‏کرونا و لزوم آموزش از راه دور دانشجویان، وزارت ارتباطات به منظور حمایت از فرآیند آموزش و ‏کاهش هزینه اساتید و دانشجویان در کشور، ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی مراکز علمی، ‏دانشگاهی و حوزه‌های علمیه را رایگان کرد‎.

وی افزود: اخیرا خبری در خصوص عدم انجام موضوع رایگان شدن اینترنت دانشجویان در شبکه‌های ‏اجتماعی در حال انتشار است که لازم بود این ابهام برطرف شود‎.

جلیلی نژاد تصریح کرد: طرح ارائه تعرفه رایگان به سامانه‌های آموزش مجازی به این صورت است ‏که استفاده از این سامانه‌ها و ترافیکی که برای دانشجو و اساتید در بستر این سامانه‌ها منظور می‌شود ‏رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای اتصال و حتی تبادل محتوا در این بستر برای استفاده کنندگان منظور ‏نمی شود‎. 

او افزود: لیست تمام دانشگاه‌های استان که بستر سامانه آموزشی آن‌ها داخلی است در حال حاضر ‏رایگان می‌باشد‎.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ‏گفت: این اقدام به منظور حمایت حداکثری از فرآیند ‏آموزش دانشجویان و طلاب در شرایط ویژه اقتصادی و اجتماعی ناشی از ادامه شیوع کرونا و در ‏چارچوب مسئولیت مدنی وزارت ارتباطات صورت گرفته است‎. ‎

او اضافه کرد: از سوی دیگر طرح هوشمند سازی مدارس نیز یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات ‏در بستر سازی برای آموزش مجازی و هوشمند است که از طریق این طرح اتصال یک هزارو ۵۹۱ ‏مدرسه شهری و یک هزارو ۸۳۰ مدرسه روستایی به اینترنت پرسرعت فراهم شده است‎.

فهرست سامانه‌های آموزشی اعلام شده برای اعمال تعرفه رایگان، از طریق آدرس‎ ‎https://ict.gov.ir/fa/unitraffic، در دسترس است، و برای مراکز آموزشی که مشخصات ‏آن‌ها در سامانه مذکور درج نشده، امکان ثبت نام و درج اطلاعات توسط مدیر فناوری آن مرکز، در ‏آدرس مذکور میسر است‎. ‎

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.