موهبتی گفت: اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی فراتر از ماموریت سازمانی و در کوتاه‌ترین زمان در تغییر شاخص‌های توسعه شهرستان دلگان انجام داده‌اند نشان از یک انقلاب است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان‌وبلوچستان در نشست هماهنگی طرح توسعه و محرومیت‌زدایی دلگان اظهارداشت: اقدامات دستگاه‌های اجرایی در تغییر شاخص‌های توسعه‌ای از جمله تغییر شاخص مسکن از ۲۶ درصد به ۳۷ درصد در کوتاه‌ترین زمان ارتقا یافته، انقلابی در عملکرد دستگاه‌ها در این شهرستان است.

او  ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان افزود: امیدوارم همین مدل و پیگیری‌هایی که برای جلب توجه دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته ادامه یابد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: فلسفه محرومیت‌زدایی این است که از ظرفیت‌های مختلف در حوزه دستگاه‌های اجرایی، خیران و ظرفیت خود مردم به نوعی استفاده شود که افزایش درآمد مردم و تولید و بهره‌وری در حوزه آب و خاک را به‌دنبال داشته باشد که در شهرستان دلگان این هدف محقق شده است.

او  بیان کرد: اقدامات دستگاه‌های اجرایی و همچنین ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) در استفاده از ظرفیت‌های مختلف نوعی فرهنگ‌سازی در تغییر رفتارهاست که این تغییر رفتار در دستگاه‌های اجرایی به صورت صرفه‌جویی و اثربخشی اعتبارات نمود پیدا کرده است.

موهبتی با اشاره به اینکه دلگان در بین ۳۱ استان رتبه برتر را کسب کرده تصریح کرد: آنچه که بیش از کسب این رتبه اهمیت دارد تأثیرگذاری و تسری فرهنگ این اقدامات در سایر شهرستان‌های سیستان‌وبلوچستان و کشور بوده و این بسیار ارزشمند است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌و بلوچستان نیز در این نشست گفت: دلگان در سال ۹۷ به عنوان پایلوت طرح محرومیت‌زدایی در استان انتخاب شد و فاصله داشتن این شهرستان از شاخص‌های توسعه با میانگین ملی و استانی مبنای این انتخاب بود.

ماندانا زنگنه بیان کرد: در طرح محرومیت‌زدایی نظام‌نامه‌ای تدوین و به تأیید معاونان وزارت کشور رسید که مبنای کار در شهرستان‌های مورد هدف قرار گرفت.

او  ادامه داد: استفاده از ظرفیت کمک‌های فنی و اعتباری در سیستان‌وبلوچستان، تشکیل صندوق‌های خرد محلی، آموزش و به‌کارگیری تسهیلگران، تخصیص حداکثری اعتبارات، تشکیل شوراها و کارگروه‌های تخصصی ویژه این شهرستان‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و فعالان اقتصادی شهرستان در این نظام‌نامه مورد تاکید وزارت کشور در راستای محرومیت‌زدایی از این شهرستان قرار گرفت.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان نیز ضمن تقدیر از همه دستگاه‌های اجرایی و اعلام رضایتمندی مردم از تغییر شاخص‌ها و توسعه این شهرستان خواستار کمک برای اتمام چند پروژه از جمله مجتمع فرهنگی و هنری، طرح‌های ورزشی و همچنین پارک اداری شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار