وزیر اطلاع رسانی شورای انتقالی سودان در اظهارات مدعی شد که ارتش این کشور بدون هماهنگی اقدام به توسعه روابط با رژیم صهیونیستی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فیصل محمد صالح» وزیر اطلاع‌رسانی سودان طی اظهاراتی از رفتار خودسرانه ارتش این کشور در توسعه روابط خارطوم با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و خواستار هماهنگی بیشتر در این‌باره شد.

وی در گفت‌وگو با کانال «اس ۲۴» سودان گفت: «سفر ماه گذشته یک هیأت صهیونیستی به سودان و ملاقات آن با نهاد صنایع نظامی سودان، بدون اطلاع هیئت دولت سودان انجام شده است». وزیر سودانی در ادامه ضمن انتقاد از اقدامات مخفیانه ارتش، گفت : «امور مربوط به روابط خارجی باید دراختیار هیئت دولت باشد؛ اما اکنون مسائل مربوط به عادی سازی روابط با اسرائیل عملا به شکلی یکجانبه در اختیار ارتش است».

گفتنی است، پس رایزنی‌های فشرده و گمانه‌زنی های بسیار سودان پذیرفت تا رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد. به تازگی هیاتی متشکل از مقامات صهیونیست به سودان سفر کردند تا اقدامات در راستای عادی سازی روابط را انجام دهند. شنیده ها حاکی از آن است که سودان تحت فشار آمریکا و به عنوان پیش شرطی برای خارج شدن از لیست تروریستی واشنگتن مجبور به عادی سازی روابط شده است. امارات، بحرین و سودان طی سال جاری اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند تا در نمایش انتخاباتی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

اظهارات مقامات سودانی طی هفته های اخیر ضد و نقیض بوده و بنظر می‌رسند آنها قصد دارند تا از فشار انتقادات بوجود آمده در میان مردم سودان کم کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار