انتخاب نخستین سفیر سودان در واشنگتن پس از ۲۳ سال، از تلاش برای عادی سازی روابط خارطوم با تل‌آویو حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نورالدین ساتی» نخستین سفیر سودان در واشنگتن پس از ۲۳ سال قطع روابط با آمریکا، استوارنامه خود را تقدیم دونالد ترامپ کرد.

ترامپ در این مراسم گفت امیدوار است این امر آغاز شکوفایی در روابط دوجانبه سودان و آمریکا باشد.

گفته می‌شود انتخاب سفیر سودان در واشنگتن در راستای تلاش آمریکا برای عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

در یک ربع قرن گذشته، تنها دو کاردار سودانی و آمریکایی در سفارت‌خانه‌های دو کشور در واشنگتن و خارطوم به منظور اداره امور سفارتی، فعالیت داشتند.

گشایش در روابط دیپلماتیک آمریکا-سودان پس از ۲۳ سال

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
این ایجاد روابط نیست بلکه ابتدا با یک جنگ نامرئی از طرف سرویسهای اطلاعاتی اروپا-آمریکا-اسرائیل که چکیده آن یعنی نظام سلطه جهانی کشور یکپارچه و مستقل سودان به شمالی و جنوبی تقسیم شد و حالا برای غارت و تاراج ثروت ملی سودان با ایجاد رابطه کارشان راحت تر شده یک کشور کوچک زودتر تسلیم میشود ولی رام کردن و مطیع کردن یک کشور بزرگ و مستقل کاری سخت تر است این کار همین الآن با همین سناریو در لیبی در حال اجراست با شرقی و غربی کردن لیبی نه تنها مردم لیبی با دستان مردم لیبی کشتار میشود بلکه اعمال قدرت بر یک قسمت کوچک راحت تر است تا براحتی بتوان ثروت ملی کشور تکه تکه شده را غارت کرد نظام سلطه جهانی کشور کره را شمالی و جنوبی کرد و هنوز هم با ایجاد رعب و تهدید و تفرقه از منافع این تفرقه و جدائی بهره ها می برد.....سودان همینطور.... لیبی همینطور......
آخرین اخبار