صبوری درباره آخرین وضعیت طرح های عمرانی در حال اجرای پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در تشریح آخرین وضعیت طرح های عمرانی پایتخت و درصد پیشرفت آنها، اظهار کرد: آنچه که در طرح زیر گذر گلوبندک هزینه شد به دلیل آنکه زمان پروژه ده ساله بود (سال ۸۹ تا به امروز) قیمت ها متفاوت است اما ارزش امروز طرح از لحاظ ساخت نزدیک ۵۰۰ میلیون تومان و ارزش رفع معارضان آن رقمی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: در تشریح طرح باید بگویم اگر بزرگراه شهید همت را که ۷۶ متری است در نظر بگیرید این طرح ۷ کیلومتر از بزرگراه شهید همت است به علاوه آن که ۱۳ دستگاه پل ، ۳ زیر گذر و ۲ پل عابر پیاده دارد و طرح بسیار پیچیده است و باید به این نکته تاکید کنم که هزار ملک رفع معارض شد.

صبوری دیلمی ادامه داد: ارزش به روز طرح بزرگراه شهید نجفی رستگار رقمی بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان است.

او با تاکید بر این نکته که با افتتاح بزرگراه ۷۶ متری شهید نجفی رستگار بار ترافیک بزرگراه بسیج و میدان افسریه به شدت کاهش می یابد، ادامه داد: این طرح در جنوب شرقی ترین نقطه تهران در حال اجراست که بار ترافیکی میدان افسریه و بزرگراه بسیج را کاهش می‌دهد و علت این است که اتصال بزرگراه آزادگان به بزرگراه حضرت امام رضا را انجام می دهد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: در طرح جامع بزرگراه های تهران یکی از بزرگراه های احداث نشده همین بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۷ کیلومتر بود که ۲ سال گذشته زمانی که وارد این طرح شدیم ۸ سال این طرح باقی مانده و متوقف شده بود که به چهار فاز تقسیم بندی شد.

صبوری ادامه داد: فاز نخست آن به طول ۲ کیلومتر سال گذشته افتتاح شد و فاز دوم که مهم‌ترین فاز طرح است را تلاش داریم از پنجشنبه این هفته بهره برداری آزمایشی را آغاز کنیم‌.

او با اشاره به آخرین وضعیت جمع آوری آب های سطحی با بیان این مطلب که ۱۲ هزار کیلومتر کانال فرعی جمع آوری آب های سطحی داریم، بیان کرد: در طرح جمع آوری آب های سطحی شهر تهران مجموعه ای در حال فعالیت است و از زمان شروع بارش های کم نظیر مشاهده کردید که هیچ سیلابی در پایتخت نداشتیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در تشریح آخرین وضعیت کانال ابوذر گفت: یک مشکل اساسی در کانال ابوذر وجود دارد که یکی از آنها ورود انشعابات غیر قانونی فاضلاب به کانال ابوذر است اما کانال از لحاظ عبور دهی آب در حجم پایین بود.

صبوری دیلمی ادامه داد: در طراحی برخی از کانال های تهران خیابان ها به عنوان مقاطع ثانویه هستند و این بدین معنی است که کانال  برای سیلاب طراحی می شود، بازگشت پنجاه‌ساله دارد و کنترل آن بر اساس سیلاب دوره صد ساله است اما اگر در تهران سیلاب با دوره ۱۴۰ ساله آمد خیابان ها به عنوان مقاطع ثانویه آب را عبور می دهد و به همین دلیل نمی توانیم تمام کانال های سر پوشیده احداث کنیم.

او با اشاره به این نکته که اولویت عمران شهر تهران در این دوره بحث جمع آوری آب های سطحی برای جلوگیری از سیلاب است، ادامه داد: در بحث نگهداری ، لایروبی و ساخت کانال ها شهرداری تهران به شکلی برنامه ریزی کرده که اگر بتوانیم شبکه فاضلاب تهران را تکمیل کنیم، ورودی فاضلاب به کانال های شهر تهران را سد کنیم در بحث کنترل بو و جانوران موذی موثر است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در تشریح علت باز نشدن مسیر شمال به جنوب بزرگراه امام علی حد فاصل بلوار دار آباد تا بلوار ارتش تصریح کرد: دو معارض جدی وجود دارند که به توافق با شهرداری منطقه ۱ نرسیده اند که اگر این معارضان حقیقی رفع شود بازگشایی انجام می شود.

صبوری دیلمی در تشریح آخرین وضعیت زیر گذر کلوبندک، گفت: مشکلی در ایستگاه پانزده خرداد مترو داریم که بالاتر و پله برقی ندارد، به همین دلیل زیر گذری برای گلوبندک با بالابر و پله برقی در نظر گرفتیم که تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.