رضا بهرامی بازیگر و کارگردان تئاتر، از چگونگی تولید نمایش «سگک» با موضوع پیوستن یک جوان کوچه بازاری به جبهه گفت.

رضا بهرامی بازیگر و کارگردان  تئاتر، درباره موضوع «نمایش سگک» به خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: داستان ما درباره شهید شاهرخ ضرغام از لات‌های خیابان پیروزی تهران در دوران قبل از انقلاب است؛ کسی که زیست خاص خود را داشته و بعد از آشنایی با امام خمینی (ره) دچار تغییر و تحول شده و مرید امام می‌شود. شهید ضرغام در سال ۵۹، هم مسلکان خود را جمع کرد و گروهی به نام گروه پیشرو در جبهه برای مبارزه با رژیم بعث‌ عراق ایجاد کرد و در نهایت سه ماه بعد از شروع جنگ، شهید شد.

وی در خصوص نحوه شهادت شخصیت اصلی نمایش «سگک» گفت: همرزمان او گفته‌اند شاهرخ ضرغام در حمله تانک‌ها به سمت آبادان زخمی شده؛ برخی هم گفته‌اند در تلویزیون دیده اند که سر شاهرخ ضرغام را بریدند و دور آن حلقه زدند.

بهرامی در خصوص طراحی صحنه و لباس نمایش «سگک» بیان کرد: برای طراحی صحنه از یکسری رخت، طناب و ملحفه‌های سفید استفاده شده است. چون متن من از شیوه اجرای روایی برخوردار است؛ لذا وسایل صحنه خیلی در بازی بازیگران دخیل است، مثل ملحفه‌های سفیدی که در پایان روایت تبدیل به پیکرهای شهدا می‌شوند.

کارگردان تئاتر «سگک» درباره نحوه انتخاب بازیگران این اثر گفت: اولویت من برای انتخاب بازیگر نقش اول یعنی شهید ضرغام هیکل درشت و چهره بود که در نهایت تینو صالحی به دلیل برخورداری از این ویژگی انتخاب شد. اولویت دوم من نیز سابقه تئاتری و بازیگری خوب و حرفه‌ای بود. به همین جهت پریسا مقتدی برای نقش مادر شاهرخ ضرغام انتخاب شد. روایت این قصه از نگاه مادر شاهرخ، بچه محل‌ها و دوستان او است.

وی در خصوص کار آتی خود اظهار کرد: قرار بود در تابستانی که گذشت نمایش «اینجا تهران صدای ما را» از سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر اجرا شود که فعلاً بلاتکلیف است.

گفتنی است « تئاتر سگک»در هفدهمین دوره تئاتر مقاومت به صورت آنلاین اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار