مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: ۷۰ واحد مسکونی که بر اثر سیلاب در استان دچار آبگرفتگی شده بودند، از آب تخلیه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: نیرو‌های هلال احمر از نیمه شب شنبه با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر شدت بارش باران در آماده باش بودند.

او افزود: بارش‌ها در دشتستان، گناوه و دیلم شدید بود و با شدت کم‌تر دشتی و تنگستان هم با بارش باران رو به رو بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حجم زیاد بارش در مدتی کوناه منازل را دچار مشکل کرد، ادامه داد: تا کنون ۷۰ منزلی که دچار آبگرفتگی شده بودند، از آب تخلیه شده‌اند.

سیلاب به طرح‌های سدسازی بوشهر صدمه نزد/ خطری سد دالکی دشتستان را تهدید نمی‌کند

شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به بررسی مداوم تاسیسات آبی، سدها، بند‌های انحرافی، طرح‌های تغذیه مصنوعی، طرح‌های در حال ساخت، رودخانه‌ها و مسیل‌های استان، اعلام کرد: با توجه به صدور پیش آگاهی و ابلاغ مصوبات کارگروه مدیریت بحران و سیلاب به نمایندگان مجری طرح، با وجود وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان، کارگاه‌های سد سازی این شرکت بدون وقوع حادثه و در شرایط ایمن هستند و تا کنون خسارتی گزارش نشده است.

همزمان با آغاز بارندگی، ۴۵ نفر از متصدیان، تکنسین‌ها و کارشناسان دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در ۳۲ ایستگاه باران سنجی و ۱۱ ایستگاه هیدرومتری مقدار بارش، حجم و دبی رودخانه‌های استان را پایش می‌کنند.

همچنین سد‌های در حال بهره برداری رئیسعلی دلواری، قیزقلعه، بند محور ۱۲ شبانکاره و سد سنا با ایمنی و پایداری کامل موجب کنترل سیلاب در حوزه‌های عمل خود شده‌اند.

جاده بوشهر-گناوه همچنان بسته است/ پل کُلُل دشتستان در حال پاکسازی

حمیدرضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: پل کُلُل دشتستان که با توجه به بالا آمدن آب از بعدازظهر دیروز دچار آبگرفتگی شد و مسیر برازجان-گناوه را قطع کرد با فروکش کردن آب در حال پاکسازی است و تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود.

او افزود: جاده ساحلی بوشهر- گناوهکه از دیروز به علت آبگرفتگی بسته شده همچنان به علت آبگرفتگی بسته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: دیگر جاده‌های اصلی استان باز هستند.


بیشتر بخوانید


حاجیانی عنوان کرد: ۳۰ دستگاه خودرو نیز که در سیلاب گرفتار شده بودند رهاسازی شدند و به ۲۵۰ خانوار که کمک نیاز داشتند، کمک شد.

او بیان کرد: ۴۱۰ تخته پتو، ۳۰۰ تخته موکت، هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون، ۱۵۰ چراغ والور و تعدادی اقلام معیشتی و خواربار در اختیار آسیب دیدگان از سیل قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اولویت را تخلیه آب از منازل عنوان کرد و گفت: امدادگران در همه نقاط آسیب دیده حضور دارند و با توجه به میزان خسارت‌ها در شهرستان دشتستان به ویژه شهر وحدتیه و روستا‌های اطراف در حال امدادرسانی هستند.


بیشتر بخوانید

او همچنین با اشاره به کمک به پنج فروند قایق صیادی در دلوار گفت: در تماسی از سوی صیادان مبنی بر مواج بودن دریا و احتمال غرق شدن قایق‌های صیادی در اسکله دلوار یک تیم امداد و نجات در سیلاب از پایگاه دریایی دلوار اعزام شد و به صیادان و ۵ قایق صیادی  کمک کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.