مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: بارش شدید باران، معابر نقاط مختلف شهرستان دشتستان را با آبگرفتگی شدید مواجه کرد.

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: بارش شدید باران در مدت زمانی کوتاه باعث شد معابر شهر‌ها و روستا‌های مختلف شهرستان دشتستان به ویژه شهر‌های وحدتیه، برازجان، شبانکاره، آبپخش و سعدآباد به شدت دچار آبگرفتگی شوند.

او ادامه داد: جاده برازجان به گناوه نیز به علت آبگرفتگی در مسیر روستای بویری شبانکاره بسته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر افزود: برخی منازل نیز دچار آبگرفتگی شده‌اند که نیرو‌های امدادی در محل حضور دارند و در حال تخلیه آب هستند.

زن برازجانی اسیر سیلاب شد/ دو کودک نجات یافتند

فتح الله نوروزی فرماندار دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: زنی ۳۵ ساله که همسرش نگهبانی معدنی در نزدیکی کارخانه سیمان دشتستان در حومه شهر برازجان مرکز این شهرستان را بر عهده داشته و در کانکس زندگی می‌کردند همراه با همسر و فرزندش کنار دره فصلی این محل حضور داشتند که ناگهان زن و فرزندش را سیلاب می‌برد.

او ادامه داد: فرزند این زن نجات داده شد اما هنوز این زن پیدا نشده است.

۱۰۰ امدادگر هلال احمر بوشهر به کمک آسیب دیدگان سیل شتافتند

غلامرضا حاجیانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: با توجه به بارش شدید باران که از امروز در استان شروع شده و بیش از ۱۰۰ میلیمتر در بازه زمانی چند ساعته از صبح امروز در شهرستان‌های دیلم. گناوه و دشستان و روستا‌های آن شهرستان‌ها باریده است،  ۲۰ تیم عملیاتی برای امداد رسانی به شهرستان‌های یاد شده اعزام شده‌اند.

او افزود: بارش‌ شدید باران، باعث آبگرفتگی شدید معابر و برخی منازل شهرستان‌ها و روستا‌ها شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به سطح وسیع سیل و آبگرفتگی خدمات رسانی هم اکنون در حال انجام است و اقلام امدادی و زیستی در اختیار گرفتاران در این سیل قرار می‌گیرد.

باران در شهرستان دشتستان سیل به راه انداخت/ آبگرفتگی معابر و برخی خانه‌ها در برازجان + فیلم

بارش ۱۶۰ میلیمتر باران در دشتستان/ نیرو‌های امدادی پای کارند

فتح الله نوروزی فرماندار دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: از صبح امروز تا ساعت ۱۱ در آبپخش، وحدتیه، سعدآباد و شبانکاره از شهر‌های توابع این شهرستان ۱۶۰ میلیمتر باران بارید که باعث آبگرفتگی معابر و برخی منازل شد.

او افزود: همچنین در برازجان مرکز شهرستان دشتستان از ساعت ۹:۳۰ بارش شدت گرفت و در حالی که تا پیش از این ساعت ۱۶ میلیمتر باران باریده بود، میزان بارش تا ساعت ۱۱ به ۱۱۴.۷ میلیمتر رسید.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: در وحدتیه خانه‌هایی که در کنار رودخانه بودند و در شهر‌های دالکی، سعدآباد و آبپخش برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند.

 


بیشتر بخوانید


دهقانی با اشاره به وزش تندباد و قطع شدن برخی درختان به این علت، عنوان کرد: شهرستان‌های گناوه و دیلم نیز دچار آبگرفتگی شده‌اند و بر اثر بارش باران همراه با وزش باد برق بخش‌هایی از گناوه قطع شد که اکنون بیشتر نقاط برق دار شده‌اند.

 

 بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برازجان؛بوشهر

او گفت: نیرو‌های امدادی و عملیاتی در همه شهرستان‌هایی که دچارمشکل شده‌اند حاضرند و به کمک رسانی به مردم مشغولند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: جاده ساحلی بوشهر- شیف-گناوه نیز از ساعت ۱۱:۳۰ به علت آبگرفتگی بسته شد و تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

دهقانی عنوان کرد: عوامل راهداری و امدادی در محل حاضر هستند.

جاده‌های بوشهر به خوزستان و جاده گناوه به برازجان بسته شد

سرهنگ جابر پاپری رئیس پلیس راه استان بوشهر بیان کرد: با توجه به بارش باران و آبگرفتگی، جاده دیلم به بهبهان و دیلم به هندیجان که راه‌های ارتباطی استان بوشهر با استان خوزستان هستند، از حدود ساعت ۶ صبح امروز در مسیر رفت و برگشت بسته شده است.

او ادامه داد: رانندگان از ورود به این مسیر خودداری کنند. به محض بازگشایی مسیر به اطلاع مردم خواهیم رساند.

رئیس پلیس راه استان بوشهر همچنین با اشاره به بارش باران و لغزندگی جاده‌ها، گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در ساعات آینده با افزایش بارش‌ها رو به رو خواهیم بود که لازم است رانندگان به نکات ایمنی از جمله رعایت فاصله طولی، توجه به سرعت مجاز و پرهیزاز شتاب توجه کنند.

بارش ۵۰ میلیمتر باران در دیلم/ جاده دیلم به خوزستان بسته شد + فیلم

 بنا به اعلام هواشناسی بوشهر از دیشب تا ساعت ۰۶:۳۰ امروز (یکشنبه ۱۶ آذر)، در دیلم   ۵۰ میلیمتر باران باریده است.

همچنین از جمعه که سامانه بارشی در استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کردهاست تا صبح امروز در برازجان ۱۶/۴، خارگ ۱۰/۷، گناوه ۹/۴، جم ۹/۴، بوشهر ۸، دیر ۶/۷ و بهرگان (بندر امام حسن دیلم) ۱/۴ باران باریده است که البته بیشتر بارش‌ها مربوط به دیشب تا صبح امروز است.

هواشناسی بوشهر درباره آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها بر اثر شدت بارش‌ها از امروز تا ظهر فردا هشدار داده است.

 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.