رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: قصد داریم تا با تغییر رشته‌های دانشگاهی، نیاز‌های سازمان فضائی ایران را رفع کنیم.

عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تغییر رشته‌های دانشگاهی برای تأمین نیاز‌های سازمان یا مرکز فضائی اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات دانشگاه خوارزمی با سازمان فضائی ایران این بود تا قابلیت‌های دو طرف برای همکاری‌های آینده درخشان شود؛ قصد داریم تا با تغییر رشته‌های دانشگاهی نیاز‌های این سازمان را رفع کنیم.

او افزود: دانشگاه خوارزمی تا قبل از ارتباط با سازمان فضایی، همکاری سازمانی نداشته است، ولی با توجه به اهمیت کارکرد این حوزه قصد داریم تا بین رشته گرایش‌های فعال دانشگاه با حوزه فضائی ارتباط برقرار کنیم و همکاری‌های آموزشی-پژوهشی و فناوری خود را در سطوح مختلف توسعه دهیم که نحوه همکاری و جزئیات آن در نشست‌های آتی تعیین خواهد شد.

حبیبی تصریح کرد: حوزه علوم فضائی شامل بخش‌های مختلفی از جمله طراحی، ساخت پرتاب موشک و کنترل ماهواره‌هاست و ماحصل آن جمع آوری اطلاعات جدید است که می‌تواند کاربرد‌های مختلفی داشته باشد، در مجموع آنچه اکنون وارد مذاکره شده ایم نحوه و راه‌های کاربرد داده‌های ماهواره‌ها برای بهبود زندگی امروزه در سطوح مختلف است.

او با بیان اینکه در صدد داریم با مذاکرات آینده چارچوب و نحوه همکاری بین دانشگاه و سازمان فضائی را مشخص کنیم، تاکید کرد: لازم است که با ایجاد فضای بحث و گفتگو، زمینه‌های شناخت حوزه فضائی برای دانشگاهیان فراهم شود؛ از طرف دیگر قابلیت‌های دانشگاهیان برای متخصصان حوزه فضایی روشن‌تر و حوزه‌های همکاری و عناوین مورد توافق مشخص در اقدام‌های بعدی به انجام رسد.

رقم زدن محدودیت‌های علمی با ترور دانشمندان هسته‌ای

رئیس دانشگاه درباره ترور شخصیت‌های برجسته و دانشمندانی مانند شهید فخری‌زاده گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای یکی از نمونه‌های بارز روحیه استکباری و انحصار طلبی دشمنان در تقابل با ملت ایران است. جنگ تحمیلی، ترور‌ شخصیت های مطرح، تحریم‌های مکرر و... از جمله نمونه‌هایی است که تاکنون توسط ملت قهرمان ایران تجربه شده است.

حبیبی با اشاره به هدف دشمنان از ترور شخصیت‌های برجسته و دانشمندان هسته‌ای گفت: به نظر می‌رسد که جبهه استکبار نمی‌خواهند کشور‌های دیگر به استقلال و خودکفایی برسند. آن‌ها تمام ابزار زورگویی و اقتدار خود را در داشتن فناوری‌های انحصاری در هر زمینه می‌دانند به همین دلیل محروم نگه داشتن کشور‌های دیگر برای تسلط و زورگویی بر آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

او اضافه کرد: از زمان انقلاب هم مردم ایران بجای تبعیت و دنباله روی از بلوک استکباری، راه سربلندی، اقتدار همه جانبه مبتنی بر توان داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده اند. من فکر کنم هرچه ملت ایران راه خودکفایی را سریع‌تر طی کند، قطعاً راه نفوذ و سلطه آنان بر کشور بسته خواهد شد و اگر هم قرار به مبادلات تجاری و اقتصادی و علمی و فنی باشد، باید یک تعامل دو طرفه در شرایط مساوی رقم بخورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار