مدیرعامل شرکت گاز استان یزد، از مصرف بیش از ۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در بخش نیروگاهی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: توسعه بخش نیروگاهی در استان با توجه به زیرساخت‌های مناسب طی سال‌های اخیر با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.

او افزود: با در نظر گرفتن سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر فراورده‌های میان تقطیر و توسعه گازرسانی به نیروگاه‌ها هم اکنون شرکت گاز استان در حال گازرسانی به ۲۷ نیروگاه بوده که از این تعداد ۱۶ نیروگاه در دولت یازدهم و دوازدهم به شبکه گاز طبیعی متصل شده و در حال حاضر این بخش با سهم ۴۴ درصدی، بزرگترین مصرف کننده گاز طبیعی در استان به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به نقش ویژه استفاده از گاز طبیعی در نیروگاه‌ها و تاثیر آن بر کاهش میزان آلاینده‌های زیست محیطی بیان کرد: نیروگاه‌ها به عنوان تولید کننده نیروی برق، پیش از این از سوخت‌های فسیلی به عنوان سوخت مورد نیاز خود استفاده می‌کردند که مشکل اصلی در این شیوه آلودگی‌های ناشی از سوختن مواد هیدروکربوری بود.

میدانشاهی بیان کرد: لذا با توجه به ضرورت تغییر در ترکیب و الگوی انرژی به منظور تحقق مسئولیت‌های اجتماعی و قانونی شرکت، گاز طبیعی که کمترین آلودگی را در میان سوخت‌های فسیلی دارد و با توجه به کشش قیمتی مناسب آن نسبت به سوخت‌های فسیلی مایع در کشوری نظیر ایران که از مزیت دسترسی به این حامل انرژی برخوردار است گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

او در پایان یادآور شد: افزایش سهم نیروگاه‌ها از گاز طبیعی ضمن کاهش مصرف سوخت مایع و ایجاد ظرفیت مازاد به منظور افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی، با اثرات مستقیم کاهش گاز‌های گلخانه‌ای صیانت از محیط زیست و فراهم کردن زمینه اشتغال نیروی کار استان، با مفهوم اساسی مسئولیت‌های اجتماعی مطابقت دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار