مدیر‌عامل مرکز باروری و ناباروری رویان اصفهان گفت: درمان ناباروری به ۳ روش پیشرفته علمی در کلینیک تخصصی ناباروری رویان اصفهان انجام می شود.

سید اسدالله کلانتری مدیرعامل مرکز باروری و ناباروری رویان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: در حالی که اصفهان در بین ۵ شهر کشور از لحاظ آمار ناباروری قرار دارد، کلینیک تخصصی ناباروری رویان آرزوی فرزنددار شدن زوجین نابارور را برآورده می‌کند.

او گفت: درمان ناباروری به ۳ روش IVF، IUI و ICSI یا میکرو اِنجکشن انجام می‌شود که به زبان عامیانه IUI به معنی تزریق اسپرم استریل شده به صورت مستقیم در رحم مادر است. در IVF نیز اسپرم و تخمک را در آزمایشگاه گرفته و لقاح مصنوعی انجام داده و بعد از تقویت آن، تزریق در رحم مادر صورت می‌گیرد.

کلانتری افزود: روش سوم ICSI نام دارد که تمام مراحل آن مانند IVF است، ولی به صورت کامل‌تر انجام شده و مخصوص زوجینی است که از لحاظ باروری بسیار ضعیف هستند.

او بیان کرد: هزینه درمان به‌وسیله IUI حدود ۵۰۰ هزار تومان و هزینه IVF حدود ۶ میلیون تومان و هزینه ICSI حدود ۷ میلیون تومان است که این هزینه‌ها، به غیر از هزینه‌های جانبی درمان است و بعد از درمان زوجین به کمک هر یک از این روش‌ها، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از آنان فرزنددار می‌شوند.

مدیرعامل مرکز باروری و ناباروری رویان اصفهان افزود: بهترین زمان فرزندآوری زوجین بین ۱۸ تا ۲۷ سالگی است که سن طلایی ۲۴ سالگی است. آمار ناباروری در زنان حدود ۵۰ درصد و در مردان حدود ۴۰ درصد و ۱۰ درصد باقی‌مانده موارد مشترک بین زوجین است.

او بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح کلینیکی بسیار پیشرفته‌تر و بزرگ‌تر در کلانشهر اصفهان خواهیم بود و با پیشرفت علم و تکنولوژی، ناباروری دیگر بیماری صعب‌العلاجی نیست بلکه سهل‌العلاج خواهد بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.