استاندار همدان گفت: تاکنون ۱۹ هزار نفر در این استان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و واگذاری‌های واحد‌های مسکونی، جوانان باید در اولویت قرار داشته باشند.

او طرح اقدام ملی مسکن را از اقدامات مهم دولت برای خانه‌دار شدن جوانان بیان کرد و افزود: در اجرای این طرح از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کاهش قیمت تمام شده مسکن به ویژه برای نسل جوان استفاده شده است.

استاندار با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن بیشتر شامل جوانان می‌شود، افزود: درهمین ارتباط و برای تسهیل و تسریع روند ازدواج جوانان، باید با اختصاص شرایط خاص در طرح اقدام ملی مسکن و همچنین توجه ویژه به این قشر فعال جامعه، شاخص‌های حوزه جوانان را ارتقا دهیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه اشتغال، ازدواج و تامین مسکن مهم‌ترین دغدغه جوانان است، بر فعال شدن کمیته‌های چهارگانه اشتغال، ازدواج، مسکن و اجتماعی در ستاد استانی امور جوانان برای پیگیری و تامین هرچه بیشتر مطالبات و دغدغه‌های جوانان در چارچوب قانون تاکید کرد. جوانان در اولویت اجرای طرح اقدام ملی مسکن

او ابراز امیدواری کرد: با حمایت از سازمان‌های مردم نهاد به ویژه تشکل‌های مرتبط با حوزه جوانان، بیش از پیش مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این قشر محقق شود.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات موثر انجام شده برای ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار در سطح استان، تصریح کرد: بخشی قابل توجهی از فرصت‌های شغلی ایجاد شده که براساس تعهد استان بوده، مربوط به جوانان در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال است.

شاهرخی افزود: اقدامات موثر انجام شده در حوزه اشتغال استان همدان به نحوی است که ۸۴ درصد از سهمیه ایجاد اشتغال تعهد شده برای برنامه سه ساله توسعه استان، محقق شده است.

آمار ثبت واقعه ازدواج استان در هشت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴/۸ درصد کاهش یافته که البته بخشی از این کاهش به دلیل همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن است.

بنا بر اعلام ثبت احوال، هشت هزار و ۵۴۵ واقعه ازدواج طی هشت ماه نخست امسال در استان همدان ثبت شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل هشت هزار و ۹۷۶ مورد بوده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار