به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ناصر درجو با اشاره به اجرایی شدن طرح "هما" در شهرستان یزد، گفت: به محض تماس مشترکین یزدی با سامانه ۱۲۱ موقعیت مکانی و اطلاعات مشترک برای اپراتور مشهود و در کوتاهترین زمان ممکن قابل رسیدگی است.
او افزود: مشترکین با ثبت رخداد خاموشی از طریق سامانههای مرکز تماس ۱۲۱، اپلیکیشن برق من، وب سایت و سامانه پیامک قادر خواهند بود پیگیر وضعیت زمان قطع و وصل خاموشی شوند.
این مسئول بیان داشت: فرآیند درخواست رفع خاموشی به صورت خودکار به نزدیکترین خودروی اتفاقات مدیریتهای برق ارسال شده و خودروی اتفاقات از طریق اطلاعات مکانی ثبت شده در تبلت به محل خرابی اعزام خواهد شد.
درجو با اشاره به نصب و راه اندازی ۸ دستگاه تبلت برای مدیریتهای برق شهرستان یزد، خاطرنشان کرد: در این طرح مسئولیت مدیریت کاهش خاموشی، رفع عیب و ایمن سازی تغذیه مسیر خروجی پستها بر عهده امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکتهای توزیع برق است.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تاکید کرد: با بهره گیری از مزایای طرح هما و استفاده از روشهای اعلام خرابی مجازی توسط مشترکین با استفاده از ابزار هوشمند، مشکل قرار گرفتن در صف انتظار برای اعلام خاموشیها و دیگر اتفاقات برق برای همیشه مرتفع خواهد شد.
انتهای پیام/و