یک محقق ایرانی موفق شده قایقی طراحی کند که قادر است در آب و خشکی حرکت کند.

محمود مظلومی، طراح ماشین قایقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سال ۹۷ طراحی ساخت یک ماشین قایقی آغاز شد. این ماشین دریایی برای دریا و ساحل طراحی شده و برای ۴ فصل سال، کاملا ضد آب با ظرفیت ۸ نفر است.

او با اشاره به اینکه این اولین ماشین دریایی تفریحی در ایران است، افزود: این ماشین طوری طراحی شده که غرق نمی‌شود؛ به طوریکه در تصادفات دریایی یعنی هنگامی که با جداره سنگ‌های موج شکن برخورد کند، شناور می‌ماند تا به ساحل برسد.

این فعال فناور بیان کرد: این ماشین دارای ۲ موتور، مخزن تخلیه آب، جلیقه، حلقه نجات، سیستم تهویه هواست. دیواره شیشه‌ای این ماشین قایقی از طلق پلی کربنات ساخته شده و سبک و نشکن است. سقف این ماشین ساخته شده از فایبرگلاس است و در شرایط بارانی از ورود آب به داخل قایق خودداری می‌کند.

مظلومی تصریح کرد: وزن این ماشین قایقی ۲ تُن بوده و حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

او افزود: از دیگر ویژگی‌های این قایق این است که این ماشین در خشکی افراد را سوار می‌کند و به اسکله نیاز ندارد. این قایق حتی در برابر موج با طول حداقل ۷۰ سانتی متر ارتفاع هم مقاومت می‌کند.

این تولیدکننده با بیان اینکه تمام قطعات این قایق کاملا ایرانی و تولید داخل است، گفت: این ماشین قایقی ثبت طرح صنعت دارد و به محض اخذ مجوز بهره برداری،  وارد خط تولید خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار