معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: آثار تولید شده سال ۹۸ در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، مقرر شد در سال ۱۳۹۹ در جشنواره پذیرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن هوشمند معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: براساس اعلام قبلی، آثاری که در فاصله زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ تولید شده بودند، می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند. لکن با توجه به درخواست اهالی رسانه و با توجه به محدودیت‌هایی که در تولید آثار رسانه‌ای با توجه به شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، هیئت اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) تصمیم گرفت آثاری که از اول فروردین ۹۸ به بعد تولید شده‌اند را در جشنواره بپذیرد.

او افزود: این جشنواره برای نخستین بار با هدف ارج نهادن به آفرینش‌های بدیع، خلاق، هنرمندانه و اثرگذار رسانه‌ای با موضوعات معارف رضوی، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و ارتقای کمی و کیفی آثار در این حوزه توسط مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در محور‌های «رسانه‌های خبری و تحلیلی»، «رسانه‌های مجازی» و «رسانه‌های صوتی و تصویری» برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در حوزه عکس وجود دارد، با تصمیم هیئت اجرایی جشنواره، بخش «عکس خبری» نیز به اجزای محور رسانه‌های خبری و تحلیلی افزوده شد.

هوشمند بیان کرد: بر این اساس علاقه‌مندان در بخش رسانه‌های خبری می‌توانند آثار خود در قالب‌های خبر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی، اینفوگرافی و عکس خبری به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

او هم چنین درباره بخش رسانه‌های صوتی و تصویری تصریح کرد: در این بخش قالب‌های برنامه تلویزیونی، برنامه رادیویی، نماهنگ تلویزیونی، مستند تلویزیونی و طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی پیش بینی شده و فعالان رسانه‌های صوتی و تصویری می‌توانند آثار خود را در این بخش عرضه کنند.

معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه در بخش رسانه‌های مجازی امکان مشارکت همه علاقه‌مندان فراهم آمده است، تاکید کرد: در این بخش قالب‌های موشن گرافی، پادکست، طرح بازی و نرم افزار و هم چنین وقف مجازی قرار گرفته است.

هوشمند با بیان اینکه در بخش وقف مجازی امکان مشارکت همه مردم علاقه‌مند و فعال در رسانه‌های اجتماعی فراهم آمده است، اظهار کرد: در این بخش همه فعالان شبکه‌های اجتماعی می‌توانند صفحات خود را که به طور کامل به محور‌های موضوعی جشنواره اختصاص یافته و یا در برخی پست‌ها این موضوعات را مورد نظر قرار می‌دهد، برای رقابت معرفی کنند.

او با اشاره به استقبال شایسته اصحاب رسانه و ارسال آثار متنوع به دبیرخانه جشنواره افزود: آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ خواهد بود. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت‌نام شرکت در نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) می‎توانند به وب‌سایت این جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.