سلیمان پور گفت:باید استفاده از ماسک تبدیل به هنجار اجتماعی شود به نحوی که فرد فاقد ماسک به عنوان فردی هنجار شکن تلقی گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بیژن سلیمان پور ،معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در سی و سومین جلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری اظهار کرد: شکننده بودن وضعیت کرونایی قم قابل انکار نیست چرا که رفتار و جنس کووید۱۹ به گونه‌ای است که با عادی پنداری عمومی شاهد اوج گیری کرونا می‌شویم.

او گفت: اجرای دو هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در قم سبب شد تا در عرض یک هفته وضعیت قم از قرمز به نارنجی تبدیل شود و تعداد مبتلایان و فوتی‌ها کاهش یابد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم بر این باور است: با تغییر رفتار جمعی و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به راحتی می‌توان این ویروس را مدیریت، کنترل و از شیوع گسترده آن جلوگیری کرد.

او اظهار کرد: شرایط قم با وجود این که به سمت مطلوب پیش می‌رود، اما شکنندگی وضعیت در آن کاملا محرز است.

سلیمان پور افزود: با توجه به این که بیشتر فوتی‌های کرونا در قم را افراد سالمند شامل می‌شود باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جامعی از مراقبت‌های ویژه از این افراداز سوی خانواده‌ها در پیش گرفته شود.

او عنوان کرد: طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی یک پروژه کلان و بلندمدت در مقابله با کرونا است و باید جامعیت دربرگیری افراد تحت مراقبت در آن علاوه بر افراد پرخطر ثبت شده در سامانه سیب، به افراد جدیدی که اعلام نیاز می‌کنند هم توسعه پیدا کند.

معاون سیاسی و امنیتی با بیان این که از ظرفیت مشاوره و روانشناسی در پیشگیری و اطلاع رسانی در حوزه بیماری کرونا کم استفاده شده است،عنوان کرد: استفاده از ظرفیت مشاوره و روانشناسی در دوران پساکرونا به شدت نیاز خواهد بود و برای کاهش آلام افراد آسیب دیده از این ویروس باید از هم اکنون برنامه ریزی شود.

او در پایان گفت: استفاده از ماسک باید تبدیل به هنجار اجتماعی شود به نحوی که فردی فاقد ماسک به عنوان یک فرد هنجار شکن در سطح مردم تلقی گردد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار