مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال پنج هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات درختکاری، غنی سازی و کاشت گیاهان دارویی در لرستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،شیرزاد نجفی،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان روز دوشنبه در آیین درختکاری و تقویت پوشش گیاهی به مناسبت روز جهانی خاک در روستای انار در خرم آباد اظهار داشت: ۲۳۲ هزار هکتار عملیات نهال کاری در کشور انجام می‌شود که ۴۷ هزار هکتار آن غنی‌سازی جنگل می‌باشد.

او گفت: همچنین ۹۰ هزار هکتار اصلاح و احیای مراتع با اولویت کشت گیاهان دارویی ۳۵ هزار هکتار بیابان‌زدایی و ۳۰ هزار هکتار عملیات زراعت چوب و ۳۱ هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی انجام می‌شود.

او اظهار کرد: در این راستا امسال پنج هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات درختکاری غنی سازی کاشت گیاهان دارویی لرستان صورت می‌گیرد.

نجفی گفت: همچنین یک هزار و ۱۰۰ هکتار کاشت زراعت چوب در دستور کار می‌باشد که تمامی نقشه‌ها و مکان یابی‌ها صورت گرفته و با توجه به تامین نهال بیش از میزان تعهد انجام خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین ۲هزار و ۲۰۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه باغات در اراضی شیب دار در اراضی ملی در لرستان در دستور کار می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار داشت: ۲ هزارو ۲۰۰ هکتار عملیات غنی سازی و اصلاح و احیای مراتع با اولویت کشت گیاهان دارویی انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: مردم در این راستا امری ضروری بوده و در منطقه انار در خرم آباد ۲۲۰ هکتار به کشت بلوط زالزالک و گونه‌های وحشی اختصاص یافت.

او گفت: همچنین ۵۵ هکتار در این منطقه با همکاری سپاه احیا و ۱۰۰ هکتار دیگر برای کشت گونه‌های مختلف اضافه می‌شود.

او افزود: با توجه به پروژه‌های سازمان جنگل‌ها در راستای پوشش گیاهی روز آغاز مراسم نهال کاری در ۴۵۰ شهر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.