احمد ابوالغیط در سخنانی مدعی شد بهار عربی سبب شد تا ایران و ترکیه تصور کنند می‌توانند سلط گذشته خود را بازگردانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز، دوشنبه در سخنانی مدعی شد وقوع بهار عربی سبب شد تا ایران و ترکیه به دنبال بازگرداندن سلطه خود بیافتند.

دبیرکل اتحادیه عرب در انجمنی با دانشجویان دانشگاه قاهره در سخنانی مدعی شد آنچه به «بهار عربی» موسوم است، به تضعیف بسیاری از کشور‌های منطقه منجر شد؛ مسأله‌ای که به ایران این فرصت را داد که تصور کند می‌تواند سلطه گذشته خود را بازگرداند؛ همچنانکه برای ترکیه این تصور را به وجود آورد که می‌تواند به دوران امپراتوری عثمانی بازگردد.

ابوالغیط در ادامه تصریح کرد: گام نخست به سوی ایجاد آینده جهان عرب در بازگرداندن و تقویت کشور‌های ملی و تقویت ایمنی داخلی آن‌ها و توانایی در تأمین نیاز شهروندان است.

او در ادامه افزود: دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به زودی پرونده هسته‌ای ایران را به شیوه‌ای متفاوت در سایه تلاش برای بازگشت توافق هسته‌ای که با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای اش در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، اداره کند. او همچنین تأکید کرد بازگرداندن این توافق بدون تعدیل روش منطقه‌ای تهران، با تهدید کشور‌های منطقه همراه خواهد بود.

احمد ابوالغیط در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت جدید آمریکا بر اجرای مذاکراتی جدی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در سریعترین زمان ممکن و به منظور برپایی دولتی فلسطینی تلاش می‌کند. او گفت: هرگونه اقدامی که به برپایی دولتی فلسطینی کمک کند؛ اقدامی مثبت است که باید مورد حمایت واقع شود.

گفتنی است در این نشست که دبیرکل اتحادیه عرب در آن سخنرانی کرد، شماری از دانشجویان و استادان دانشگاه قاهره حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
عرب همیشه زیر سلطه بوده الانم زیر سلطه آمریکاست و این فکر کرده از خودشون استقلالی دارن. خخخ
آخرین اخبار