رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مردم با رعایت دستورالعمل‌ها استان را به وضعیت بهتر نزدیک خواهند کرد.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به اتفاقات خوب و همراهی مردم و اصناف رنگ بندی‌های استان تا پایان هفته شرایط بهتری خواهد داشت.

او افزود: ذکر این نکته ضروری است که شهر‌هایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند همه شرایط یکسانی ندارند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: بعضی از شهر‌ها مانند بیرجند وضعیت شکننده‌ای دارند و با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش بیماران بستری بلافاصله بیرجند در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: رنگ بندی نارنجی به معنی این نیست که شهرستان‌ها همه وضعیت خوبی دارند و اوضاع نگران کننده نیست بلکه هنوز رعایت فاصله گذاری اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

او ادامه داد: مردم با رعایت نکردن نکات بهداشتی، حضور در تجمعات و دورهمی‌های شبانه قطعا استان را به وضعیت قرمز رنگ نزدیک خواهند کرد.

دهقانی فیروز آبادی گفت: هم اکنون نیز ۲۴۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳۳ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و از این تعداد ۴۰ نفر در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند و متأسفانه حال ۱۴ نفر آن‌ها وخیم است.

تا کنون در خراسان جنوبی، ۳۰ هزار و ۹۲۱ آزمایش کرونا گرفته شده که از این تعداد، پاسخ ۱۳ هزار و ۴۰۱ آزمایش، مثبت قطعی بوده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.