همزمان با سراسر کشور به یاد شهید محسن فخری زاده دانشمند شهید کشورمان و شهدای سلامت، چندین اصله نهال در گردنه بید سرخ کنگاور کاشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ یوسفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور با اشاره به جایگاه خاک و درخت در آموزه‌های دینی، گفت : در قرآن کریم، بار‌ها واژگان تراب و شجر و مشتقات آن تکرار شده است که نشان از توصیه موکد بر حفظ و نگهداری از خاک و درختان است.

او با بیان اینکه که مسئله قطع درختان با سنت و آداب اسلامی مغایرت دارد، گفت : در متون دینی کاشتن درخت در ردیف بهترین و مقدس‌ترین کار‌های خیر قرار داده شده است به‌طوری که در بیانی از نبی مکرم اسلام، شکستن شاخه درختان به سان شکستن بال و پر فرشتگان است.

او امنیت پایدار امروز جامعه را مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا دانست.

او افزود: شهیده بهرام پور به عنوان اولین شهید مدافع سلامت شهرستان کنگاور در راه خدمت در عرصه بهداشت و درمان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و درمان بیماران کرونایی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

رئیس اداره منابع طبیعی کنگاور با اشاره به اهمیت خاک و لزوم حفظ آن به عنوان یک عنصر تجدید ناپذیر و پارامتر اصلی در توسعه پایدار و منابع طبیعی، ادامه داد: اقدامات بیولوژیکی خوبی در این راستا در سطح شهرستان انجام شده است.

علی سوری افزود: حدود ۹۰ هکتار از اراضی ملی برای جنگل‌کاری اقتصادی شناسایی و آماده سازی شده است.

او ادامه داد: ۴۰ هکتار نیز از اراضی شهرستان برای کاشت نهال صنوبر آماده سازی شده و ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی نیز تقویت و اصلاح خواهد شد.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه و انجام فعالیت‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با انسان و طبیعت تأکید کرد و گفت: با توجه به روز جهانی خاک و در راستای تکریم مقام شهدا، طرح درختکاری و کاشت نهال به یاد شهید محسن فخری‌زاده، از دانشمندان هسته‌ای ایران، امروز، ۱۷ آذرماه هم‌زمان با روز جهانی خاک در گردنه بیدسرخ کنگاور برگزار شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.