نشست خبری معاونت پژوهش جامعة‌المصطفی به مناسبت هفته پژوهش، با حضور اصحاب رسانه، در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،نشست خبری معاونت پژوهش جامعة‌المصطفی به مناسبت هفته پژوهش، با حضور اصحاب رسانه، در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

در این نشست، که حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی و برخی مدیران و مسئولان معاونت پژوهش المصطفی حضور داشتند، معاون پژوهش جامعةالمصطفی ضمن گرامیداشت مقام شهدا، به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده گفت:از ۲۲ تا ۲۷ آذر هفته پژوهش است و امسال شعار هفته پژوهش، پژوهش و فضای مجازی نام گذاری شده و بیشتر محتوا با توجه به شرایط بیماری، در فضای مجازی ارائه می‌شود.

او ادامه داد:برنامه‌های این هفته هم عمدتا در فضای مجازی برگزار می‌شود و دستورالعمل‌های بهداشتی هم در برنامه‌های حضوری رعایت می‌شود.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد:پنج وبینار توسط صفوف المصطفی، مدارس وابسته و پیوسته در قم و شهر‌های دیگر، با دعوت از فرهیختگان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی تشریح برنامه‌های هفته پژوهش افزود:بازدید‌های تخصصی در نظر گرفته شده که نه فقط در این هفته، بلکه این بازدید‌ها به صورت مستمر صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد:وبینار‌ها متناظر با نیاز‌های جامعه هدف و مسائل روز مثل پاسخ قرآن به نیاز‌های روز بشر، تمدن نوین اسلام و... طراحی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت:نشست مدیران معاونت پژوهش با نمایندگی مشهد، از دیگر برنامه هاست که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود ودرباره مسائل و پیشنهاد‌های آنان در زمینه پژوهش صورت خواهد گرفت.

بازدید از مدرسه امام المنتظراست و برگزاری وبینار با موضوع افول کرامت انسانی در غرب از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در این معاونت است،در پایان برنامه‌ها نیز اختتامیه خواهیم داشت و پیام هفته پژوهش به صورت آفلاین در روز ۲۷ آذر منتشر خواهد شد.

عبادی تاکید کرد:یکی از برنامه اصلی برپایی نمایشگاه پژوهش است که بخشی از آثار صفوف و انتشارات، اعم از کتاب‌ها، به فارسی و زبان‌های دیگر، در این نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی یادآورشد:در دو سال اخیر، مقداری به خاطر شرایط ویژه، آب و رنگ هفته پژوهش کم رنگ شده است و به خاطر شرایط فعلی محدودیت‌هایی به وجود آمده است و تصمیم گرفته ایم تسلیم کامل این محدودیت‌ها نشویم و برنامه‌هایی را حتی به صورت مجازی ارائه دهیم و دستاورد‌های المصطفی را به منصه ظهور برسانیم.

یکی از نقاط قوت پژوهش المصطفی توجه به نیاز‌های جامعه هدف شده است وبیشتر به سمت نیاز‌های جامعه هدف است و از کار‌های تکراری و کار‌هایی که انگیزه لازم را پژوهشگر ندارد، جلوگیری شود.

در حال حاضر علاوه بر موضوعات تئوریک، جبران فاصله موجود با شرایط ایده آل لازم است و پژوهش‌ها باید معضلات جامعه اسلامی را حل کند،از این رو، به نیاز‌ها توجه داشته ایم.

در جامعه المصطفی به واسطه پذیرش و جذب طلاب، تنوع زبانی فراوانی داریم. علاوه بر اینکه آموزش زبان فارسی را رواج می‌دهیم و در این کار موفق بوده ایم، از زبان بومی آنان نیز استفاده می‌کنیم و آثار خود را به زبان‌های مختلف ترجمه و در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار