آیت الله اعرافی گفت:نظام فکری غرب امروزه بر همه بشر سیطره پیدا و آثار فراوانی بر جامعه بشری عرضه کرده‌است و باید پایان‌نامه‌های حوزوی با موضوع مطالعات غرب تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار رییس و اعضای هیئت امنای مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب، گفت: من همواره این دغدغه را داشته‌ام که علیرغم داشتن فرصت انقلاب اسلامی و ظرفیت ایران و قم، کار ویژه‌ای در خصوص اروپا و آمریکا و متناسب با فضای فکری آنجا انجام نشده است البته کار‌های خوبی انجام شده، اما کافی نبوده‌است.

امام جمعه قم با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در حوزه وجود دارد،بیان کرد: در حوزه، طبعا ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و تشکیل چنین مجموعه خوبی بدون اینکه کار جامعه المصطفی لطمه‌ای بخورد کار خوبی است و من نیز موافق آن هستم.

آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم حمایت از نظام جامع ترجمه به زبان‌های غربی، عنوان کرد: نظام فکری غرب امروزه بر همه بشر سیطره پیدا کرده‌است و تولیدات و آثار فراوانی بر جامعه بشری عرضه کرده اند، لذا کار میلیمتری در غرب دارای عمق کیلومتری است.

مدیر حوزه‌های علمیه‌ در پایان توجه به پایان نامه‌های حوزوی مرتبط به مطالعات غرب را خواستار شد و گفت: اگر مرکز تخصصی‌ در این زمینه داشته باشیم تا یک نوع حمایتگری و هدایت‌گری از پایان نامه‌های حوزوی مرتبط به مطالعات غرب داشته باشد بسیار خوب است.

آیت الله اعرافی همچنین در دیدار اعضای فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از خوش فکری شما در ایجاد فراکسیون مقوله مهم، تمدن ساز و راهبردی مهدویت سپاسگزاریم.

او افزود: امروزه مراکزی در قم درباره مهدویت کار می‌کنند که اگر توجه و حمایت خوبی از این مراکز شود، گنجینه‌های خوبی می‌توانند به جامعه داخل و خارج از کشور عرضه کنند.

مدیرحوزه‌های علمیه تقویت رشته‌های مرتبط به مهدویت و حمایت از پایان نامه‌های حوزوی مربوط به مهدویت را خواستار شد و گفت: تقویت رشته‌گرایش‌های مرتبط به مقوله مهدویت و همچنین پایان نامه‌های خوبی که توسط طلاب فاضل و اندیشمند در حوزه در خصوص مهدویت تولید می‌شود بسیار مهم و اثر گذار هستند که لازم است این کار‌های پژوهشی را تقویت کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار