سازمان ملل خروج فوری و بی قید و شرط روسیه از کریمه را خواستار شد

مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای خواستار خروج نظامیان روسیه از شبه جزیره کریمه شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پایان حضور نظامیان روسیه در کریمه اوکراین را تصویب کرد.

کشور‌های عضو مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ارائه شده از سوی اوکراین در خصوص تنش در منطقه کریمه را با ۶۳ رای موافق در برابر ۱۷ رای مخالف به تصویب رساندند. ۶۲ عضو مجمع عمومی سازمان ملل به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

در بخشی از قطعنامه تصویب شده در مجمع عمومی سازمان ملل از روسیه به عنوان قدرت اشغالگر یاد شده و از این کشور خواسته تا بدون قید و شرط نظامیان خود را از شبه جزیره کریمه خارج کند. نماینده اوکراین نیز در جریان رای گیری مجمع عمومی روسیه را به دلیل اشغال کریمه ناقض قوانین بین المللی و تهدیدی برای امنیت منطقه توصیف کرد.

در همین حال نماینده روسیه نیز در واکنش به قطعنامه ارائه شده در مجمع عمومی سازمان ملل آن را اقدامی سیاست زده دانست و نتیجه همه پرسی کریمه را به اعضای مجمع عمومی یادآور شد.

در ۱۸ مارس ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی، بیش از ۹۷ درصد رای دهندگان خواستار الحاق کریمه به روسیه شدند. این در حالی بود که اوکراین و برخی کشور‌های اروپایی ضمن مخالفت با نتیجه این همه پرسی و الحاق کریمه به خاک روسیه، این اقدام مسکو را غیرقانونی تلقی کردند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در همان زمان این مسئله را تمام شده اعلام کرد و گفت الحاق کریمه به شکلی کاملا دموکراتیک و با درخواست مردم این منطقه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
روسيه كه به كريمه حمله نكرده كه سازمان ملل دخالت كرده
سازمان ملل اگه راست ميگه عربستان رو از يمن بيرون كنه كه بزور يمنو گرفته
آخرین اخبار