مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح پایش هفتگی بیماری کرونا در ۲۳ سرای سالمندان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی در حال اجراست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالمندان یکی از اقشار آسیب‌پذیر در شرایط کرونایی هستند، از این رو حفظ سلامت آنان از اهمیت بسیار برخوردار است، لذا اجرای طرح قرنطینه معکوس و پایش هفتگی کرونا در مراکز نگهداری سالمندان در راستای حفظ سلامت این قشر از جامعه انجام می‌شود.

او افزود: قرنطینه معکوس یکی از راهکار‌هایی است که به حفظ سلامتی سالمندان کمک می‌کند و در این طرح، رفت و آمد اطرافیان با سالمند، محدود می‌شود تا سلامتی سالمند حفظ شود و کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها باشد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید از سرا‌های سالمندان و نظارت بر اجرای دستورهای  بهداشتی در آن‌ها را از دیگر برنامه‌های محافظتی برای سالمندان در شرایط کرونایی ذکر کرد و ادامه داد: خدمات مراقبتی برای سالمندان با همکاری رابط سلامت خانه سالمندان ارائه می‌شود تا ضمن حفظ سلامت آن‌ها زمینه انتشار این بیماری در بین سالمندان کاهش یابد.
 
انتها ی پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.