سازمان عفو بین الملل از آمریکا خواست فروش سلاح به امارات را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، بار دیگر سازمان عفو بین الملل از آمریکا خواست تا اجرای توافقنامه تسلیحاتی را که بر اساس آن قرار است به امارات سلاح بفروشد، متوقف کند.

نیتس میت، رئیس مجموعه مشترک ارتش و نیرو‌های امنیتی و پلیس وابسته به سازمان عفو بین الملل در آمریکا در گزارشی مفصل به دست داشتن امارات در جنایت‌های جنگی در یمن تاکید کرد. او قصد دولت دونالد ترامپ برای فروش سلاح به ارزش ۲۷ میلیارد دلار به کشور امارات را تصمیمی شوک آور و وحشتناک توصیف کرد.

او همچنین گفت: امارات تلاش می‌کند سلاح آمریکایی را خریداری کند تا جنایت‌هایی را که در یمن مرتکب می‌شود همواره تکرار کند.

در این گزارش همچنین با اشاره به نقش امارات در لیبی آمده است: رژیم امارات با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی در حملاتی که قوانین بشردوستانه بین المللی را نقض می‌کند لیبی را هدف قرار می‌دهد.

در این گزارش همچنین آمده است: آنچه امارات انجام می‌دهد مشکلات انسانی غیرقابل توجیه را افزایش می‌دهد، این در حالی است که عملکرد امارات باید عاملی قاطع برای تجدید نظر در زمینه فروش جنگنده‌های اف - ۳۵ به این رژیم باشد.

همچنین سازمان عفو بین الملل از آمریکایی‌ها خواست با نمایندگان خود در کنگره تماس بگیرند و مخالفت خود را با فروش سلاح‌های پیشنهادی به امارات اعلام کنند، زیرا استفاده از این سلاح‌ها ضد غیرنظامیان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار