پایگاهی خبری «الخبر الیمنی» اعلام کرد آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی در استان «المهره» یمن اتاق عملیات مشترک تشکیل داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه «الخبر الیمنی» از تشکیل اتاق عملیات مشترک و ائتلاف آمریکا، عربستان سعودی و انگلیس در استان «المهره» واقع در شرق یمن خبر داد.

این پایگاه نوشت: این تلاش کشور‌های یاد شده برای تثبیت واقعیتی جدید قبل از آغاز هر روند صلح در یمن را نشان می‌دهد تا تضمینی باشید برای متحدان آن‌ها در منطقه که به آن‌ها ثابت شود در این جنگ شش ساله علیه یمن دستاورد‌هایی داشته‌اند.

الخبر الیمنی به نقل از منابع محلی نوشت: این اتاق عملیات در فرودگاه «الغیضه» یعنی محل حضور نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی تشکیل شده، فرودگاهی که عربستان سعودی از سال ۲۰۱۸ آن را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: اقدام مذکور نشان دهنده چراغ سبز بین‌المللی به سعودی برای اشغال المهره در مجاورت دریای مکران است، جایی که ریاض چندین دهه است تلاش می‌کند تا از طریق ایجاد کانالی دریایی، دریای مکران را به عربستان سعودی متصل کند و برای صادرات نفت از این طریق جایگزینی برای استفاده از تنگه هرمز پیدا کند.

الخبر الیمنی اعلام کرد: تشکیل این ائتلاف در پی تحرکات انگلیسی-آمریکایی در دو سطح نظامی و سیاسی صورت می‌گیرد که با اعزام نیرو‌های آمریکایی و اجرای مانور‌های نظامی در سواحل این استان یمن آغاز شد و سفر «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا، با عُمان و عربستان سعودی نیز با آن همراه شد تا با اعمال فشار، طرف‌های یمنی را به کاهش عکس‌العمل در قبال تحرکات اخیر در مهمترین منطقه راهبردی یمن مجبور کند.

اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) روز شنبه اعلام کرد که یک کشتی تجاری انگلیس در خارج از بندر «نشطون» در سواحل استان «المهره» در سواحل جنوبی یمن هدف قرار گرفته است. این حادثه به پایان رسیده است و خدمه کشتی آسیب ندیده‌اند.

این در حالی است که روزنامه ایندیپندنت انگلیس اخیراً فاش کرد که لندن بدون اطلاع مجلس عوام این کشور، نیروی نظامی خود را با هدف حفاظت از میادین نفتی منطقه مخفیانه به عربستان سعودی فرستاده است.

از زمان شروع بمباران سعودی در یمن در مارس ۲۰۱۵، انگلیس حداقل ۵.۴ میلیارد پوند سلاح از جمله بمب و هواپیما را به عربستان سعودی ارسال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار