در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تجار از شفاف سازی استقبال می‌کنند/ عقب ماندگی سامانه جامع تجارت تقصیر کیست؟

رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: سامانه جامع تجارت موجب افزایش شفاف سازی امور تجاری می‌شود که تجار استقبال می‌کنند.

تجارتمحمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرآیند عملکرد سامانه جامع تجارت اظهار کرد: راه اندازی سامانه‌ای تحت عنوان جامع تجارت بسیار می‌تواند در راستای شفاف سازی و انجام امور تجاری موثر واقع شود، اما اختلاف میان نهاد‌های مختلف، در راه اندازی این سامانه اختلاف ایجاد کرد.

وی افزود: اختلاف میان گمرک و وزارت صمت باعث شد تا استفاده از سامانه جامع تجارت برای تجار برای سال‌ها با مشکل مواجه شود و دارای نواقصی باشد که طی این سال‌ها مشکلات متفاوتی نیز به آن‌ها اضافه شده است.
بیشتر بخوانید

 حذف امضاهای طلایی با فعالیت سامانه جامع تجارت/ به دنبال کاهش سهم دولت در صنعت خودرو هستیم


رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در تاریخ ۹۹/۹/۹ بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، ۷۰ درصد از این سامانه رونمایی و تجار می‌توانند حول این قسمت‌های افتتاح شده فعالیت کنند.

به گفته لاهوتی ۳۰ درصد مابقی سامانه جامع تجارت تا ۱۱/۱۱ افتتاح و نحوه استفاده از آن رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: تمام تجار از هر راهی که موجب جلوگیری از رانت خواری و هر نوع سوء استفاده‌های احتمالی شود، استقبال می‌کنند و قطعا این فعالان اقتصادی برای اثبات هویت‌های خود تمام شفاف سازی‌ها لازم را انجام می‌دهند.

رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: اما تجار از دولت این انتظار را دارند که زیر ساخت‌های لازم برای اجرای سامانه تماما فراهم باشد تا هیچ تاجری برای انجام امور تجاری خود با مشکل مواجه نشود.

لاهوتی گفت: یکی از پر استرس‌ترین فعالیت‌های تجار، ترخیص کالاست که این فرآیند حدود ۳ سال است که به صورت بر خط و سیستمی صورت می‌گیرد. در این راستا تجار دچار مشکلاتی از قبیل قطعی سیستم و سرور‌ها می‌شوند که بعضا هزینه‌های زیادی روی دستشان می‌گذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار