طبق مشاهدات میدانی، قیمت بسیاری از خودرو‌های داخلی کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نسبت به یک ماه گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند وقتی است که قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد که بعد از افزایش قیمت های نجومی این کاهش قیمت رخ داده است. کاهشی که قیمت برخی محصولات در بازار رو به قیمت کارخانه نزدیک کرده است. 

طبق مشاهدات میدانی، قیمت بسیاری از خودروهای داخلی مانند پژو 206، پراید و دیگر محصولات خودروسازان کاهش قیمت 20 تا 30 درصدی نسبت به یک ماه گذشته داشته است و این کاهش باعث نزدیک شدن قیمت خودرو در حاشیه بازار به قیمت کارخانه شده است. 

روند کاهش قیمت ها با عرضه خودروهایی که در انبار خودروسازان مانده است، تداوم بیشتری دارد. حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه تصور مدیریت بازار به منظور سود بیشتر توسط خودروسازان در افکار عمومی وجود دارد، گفت: برغم تحریم‌ها به خصوص در حوزه هسته‌ای، نظامی و دفاعی شاهد پیشرفت‌های حیرت‌آوری هستیم، ولی در حوزه خودرو این وضعیت ملاحظه نمی‌شود.

ترخیص ۴۰ هزار خودروی مانده در پارکینگ‌ها تا پایان آذر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا التهاب بازار خودرو کاهش یابد، افزود: این تلقی در جامعه وجود دارد که می‌خواهند عمدا خودرو‌ها را کف پارکینگ‌ها نگه دارند تا افزایش قیمت پیدا کند یا شورای رقابت را مجبور به افزایش قیمت کنند که این مسأله منجر به بدبینی در جامعه شده است.

گزارش - شکست بزرگ طرح قرعه کشی خودرو/

او در خصوص افزایش تقاضای خودرو در کشور، گفت: اگر تولید باشد و عرضه نیز به موقع صورت بگیرد، جو روانی حاکم در جامعه در تقاضا کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان گفت: طبق آماری که داریم یکی از خودروسازان حدود ۳۱ هزار خودرو آماده تحویل به مشتریان دارد و به نظر می‌رسد، چون ناوگان حمل و نقل مشکل دارد، این امر صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با طرح این سوال که مشکل نیروی انتظامی در شماره‌گذاری چیست؟ اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار خودروی تولیدی توسط دو خودروساز کشور، معطل پلاک و شماره‌گذاری است. همچنین مدیران ۲ شرکت خودروسازی کشور، وابستگی به برخی قطعات وارداتی، مشکل در تأمین ثبت سفارش ارز، افزایش هزینه حمل و برخی مشکلات در حوزه زیست‌محیطی و گمرک را دلیل اصلی مشکلات و عدم به‌موقع عرضه خودرو اعلام کردند.

گزارش - شکست بزرگ طرح قرعه کشی خودرو/

رئیس سازمان بازرسی کل: ایران خودرو ۳۱ هزار و سایپا ۸ هزار خودرو در پارکینگ هایشان دارند که تا پایان آذر این خودرو‌ها تحویل مشتریان می‌شود.


بیشتر بخوانید


ایده قرعه کشی خودرو در بخشنامه‌ای فروش فوق العاده خودرو بدون پیش پرداخت که یک طرح ناپخته بود، از سوی کمیته خودرو با هماهنگی شورای رقابت و سازمان حمایت از خردادماه امسال اجرایی شد و ماحصل آن پس از گذشت بیش از شش ماه از اجرای آن، فقط آشفتگی و افزایش قیمت‌های شدید در بازار خودرو بود.

علی الحساب با همین کاهش های جزئی، قیمت خودرو در بازار به قیمت کارخانه نزدیک شده است، به عبارت ساده تر فعلا برای خرید برخی محصولات دیگر نیازی به تلاش برای برنده شدن در قرعه کشی نیست.

بی معنایی قرعه کشی با نزدیک شدن قیمت خودرو درب کارخانه به حاشیه بازار

شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: اگر قیمت خودرویی با قیمت حاشیه بازار یکسان شد و تقاضا و تولید با هم برابر بودند قرعه کشی دیگر معنا ندارد. 

گزارش - شکست بزرگ طرح قرعه کشی خودرو/

اما هنوز هم اما و اگرهایی برای برداشتن این طرح وجود دارد. رزم حسینی وزیر صمت  در پاسخ به سوال خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مبنی بر  شکستن انحصار در بازار خودرویی، گفت: ما به دنبال شکستن انحصار در بازار خودرو هستیم و این کار را خواهیم کرد. کارخانه‌های خصوصی باید تقویت شوند تا رقابت سالمی بین کارخانجات فعال در کشور داشته باشیم.

او گفت: میزان تولید افزایش پیدا کرده و این ادامه پیدا خواهد کرد. افزایش تولید یعنی اشتغال بیشتر و بهبود فضای تولید. در خصوص واردات چند مولفه باید در نظر گرفته شود، کار‌های کارشناسی این موضوع در حال انجام است تا جای خالی موجود در بازار پاسخ داده شود.

برنده شدگان قرعه کشی‌های خودرو، مصرف کننده واقعی نیستند!

حالا از طرفی این چرخه می تواند با افتادن خودرو در جاده بورس تکمیل شود. صفاری مشاور رئیس شورای رقابت و کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، معدن و تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان 

طبق بررسی‌ها بیش از ۹۰ درصد افرادی که در قرعه کشی‌ها برنده می‌شوند، از طریق مبایعه نامه اقدام به فروش خودروی خود می‌کنند. نحوه قیمت گذاری در بازار به این گونه است که برخی از سایت‌ها قیمت‌های خودرو را روز به روز طبق سلیقه خود تعیین و منتشر می‌کنند. در این میان ناظری برای این سایت‌ها وجود ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما نیازمند یک بستر برای قیمت گذاری عرضه و تقاضا خودرو هستیم. با توجه به آنکه بورس، بازاری شفاف بوده و رانت در آن وجود ندارد، بورس کالا محلی برای کشف قیمت برند‌های پر تیراژ تولید کنند‌ه های خودرو است. این کشف قیمت با قیمت‌های منصفانه شورای رقابت یکسان نیست. زمانی که تعداد خودرو در جامعه افزایش پیدا می‌کند، هوا آلوده شده و باید حمل و نقل شهری را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که تولید افزایش پیدا نکند، این اختلاف قیمت وجود دارد. برای حل این مسئله می‌توانیم جلوی واردات خودرو را باز بگذاریم یا کیفیت تولید داخلی را افزایش دهیم. همچنین با بستن سایت‌هایی که در قیمت گذاری نادرست دخالت دارند، می‌توانیم ترمز افزایش قیمت خودرو را بکشیم. ما باید خودرو ساز را موظف کنیم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید هفتگی خود را در این بازار بورس کالا عرضه کنند.

گزارش - شکست بزرگ طرح قرعه کشی خودرو/

هرچند از ابتدا فعالان باتجربه شکست کامل این طرح را پیش بینی کرده بودند، اما لجاجت وزارت صمت و شورای رقابت باعث افزایش واسطه گری و ورود میلیون‌ها نفر به این عرصه شد. درحالیکه در سال قبل در بیشترین حالت کمتر از ۵۰۰ هزار تقاضا برای ثبت نام خودرو در فروش فوری وجود داشت و مردم عادی نیز به سادگی امکان ثبت نام در طرح‌های پیش فروش یک ساله را داشتند، اما پس از اجرای طرح قرعه کشی این تقاضا برای فروش فوق العاده به حدود ۴.۵ میلیون نفر رسید و حتی برنده شدن در پیش فروش را برای مردم تبدیل به آرزو کرد. این درحالی است که محدودیت‌های سال قبل نسبت به امسال بسیار کمتر بود.

نزدیک شدن قیمت خودرو در حاشیه بازار به قیمت کارخانه، باعث شده تقاضا برای قرعه کشی هم کم شود، اگر اکنون  مسئولان تلاش برای ثابت نگه داشتن این اختلاف قیمت کم کنند، بازار روند مثبت تری را خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد قربانی
۱۸:۴۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دگر غلط بکنم که ثبت نام خودرو کنم دگر خسته شدم بر حضرت عباس ع ۱۰ با ر با همسرم دو نفر کد رهیگیری قرعه کشی شرکت داشتیم ولی موفق نشدیم قسم می خورم ۶۲ سال سن ام می باشد خودم و خانم ام ماشین نداشتم یعنی پول نداشتیم از سال ۰۸ بازنشسته شدم پاداش ۳۲ سال کار دریافت کردم که در این سن پیری با خانم وسیلیه ای داشته باشیم ولی خدا با ما یار نبود نمی دانم چرا چون در طول ۶۲ سال سن نمازم غذا نشد چون ۲۱ ماه جبهه جنگ و ۲۵ درصد جانبازی دارم اینها گناه من می باشد خدایا شما آگاهید فقط شما خدای مهربان ..
Iran (Islamic Republic of)
سید حبیب
۲۰:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
ما که برای خودمون می‌خواستیم هر چه در قرعه کشی ها شرکت کردیم برنده نشدیم
باید جوری باشه که هر کسی خواست هر مدل خودرو بتونه مستقیم و بدون دردسر و فوری از سایت خودرو سازی ها خرید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
بیشتر قیمت کارخونه رو به قیمت بازار نزدیک کردن
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۱۵:۱۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
اصلا خودتون ميدونین دارين چیکار میکنید شما چطور توقع دارید مردم حرفتونو باور کنن؟؟ بابا کمی بفکر بقیه باشید مردم تو خونشون مریض دارن تو وضعیت نمی تونن با تاکسی، جیباشونو خالی کردین، حداقل این ارابه ها رو ارزون کنین تا طرف بتونه بخره و خانواده اش رو یک هوا خوری ببره، همه افسردگی گرفتن،به امام حسین، خدا رو خوش نمياد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
قیمت ۱۹۰با ۱۲۰کارخانه قیمت‌ها یکی شده مردم مسخره کردین یا خودت و نو پنج میلیون فرق داره این مدت کاسبی کردین تموم شد جمش کردین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
بله ، قرعه کشی روش توزیع عادلانه نیست ،
به امید خدا با افزایش تولید و واردات خودرو در سال آینده بدون قرعه کشی خودروها به قیمت درب کارخانه فروخته میشه ، و قیمت حاشیه بازار و کارخانه یکی میشه و دست دلالان از بازار خودرو کوتاه میشه پس صبور باشید و خرید نکنید ، خبرهای خوشی در راه است ...
Iran (Islamic Republic of)
منم
۱۴:۰۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
همین قیمت الان کارخانه هم خیلی بالاست شما ماشینارو به مصرف کننده واقعی نمیدین میدنشون به واسطهاتون تواین شهرو اون شهر براتون اقساطی وسود۲۱درصد متاسفم به اونیکه گذاشته شما به اینجا برسیدچندساله دارین خودرو تولید میکنید توانشو ندارید حتی ریخت قیافه پژوپارس فرانسوی رو عوض کنید شما هرچه تولید کردیدارزشش به ۵۰میلیونم نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
یه مقدار دیگه قیمت کارخانه بیاد بالا به قیمت بازار نزدیک میشه و دیگه به قرعه کشی نیاز نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
طنز خوبی بود.ارزانی خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
خلایق هرچه لایق
نخرنخر نخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
من هم مثل بقیه به دام این سایپا افتادم به اسم برنده شدن در قرعه کشی که بعد از برنده شدن با هرسه ماه افزایش قیمتها رو ۲برابر کردن/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
با پول منو تو که به اسم برنده شدن در قرعه کشی پیش فروش یکساله پول ملت را گرفته اند و مارا به دام خود انداختن قبلا بدونه اطلاع رسانی که هر۳ماه افزایش خواهند کرد ماشین کوییک قیمت کارخانه را بعد از به دام انداختن ماها به اسم برنده شدن در قرعه کشی دوبرابر کردن۱۳۰میلیون پول ملت را گرفته و به خودشون می بالند.
Iran (Islamic Republic of)
تو
۱۰:۱۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
کدوم ارزانی؟
Germany
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
این دو شرکت شدن بلای جون ملت .خوب هم میدونستن اینا که خودرو میخرند مصرف کننده نیستند.و از اون ور ماشینو به قیمت گزاف می‌فروخت به مصرف کننده واقعی از بس با ملت دروغ گفتن که مردم اینا را خوب می شناسند.ما خودم بخاطر اینکه موفق به ثبت نام .نمیشدم. مجبور شدم آ زاد گرفتم.اونم مجبور بودیم والا نباید می گرفتیم .پول ۶ پژو پارس را دادیم به یه پارس دارن ملت و سرکیسه میکنند این از خدا بی خبرا.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۹:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
باشه ،
-
مهدی
۰۷:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
بله متاسفانه همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
محمدباقر
۰۸:۲۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
این قیمتهائ که میگین اومده پایین کجاست! به ما هم آدرس بده تابریم بگیریم .ماکه ۹مرحله با ۵کارت ثبتنام کردیم خبری نشد، مطمانیدکه همه ی خودروهای قرکشی را به مردم داده اند یا بیشترش به دلالای طرف حساب خودشون داده اند...
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۰۸:۰۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
واقعا دولت سیاستمداری داریم کدوم ارزوتی‌قیمت‌خودروها‌را۳۵درصدافزایش‌دادن‌حالامیگن‌به‌کف‌بازارنزدیک‌‌‌‌‌‌.شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
خریداران واقعی خودرو ما هستیم ولی نمیخریم برای اینکه بابهانه بالارفتن قیمت دلار در بازار آزاد چنان جوی ساختند تا خودروسازان تا میتوانند قیمتهارا افزایش دهند مثلا ساینا که ۲۸ میلیون بود در بازار آزاد به ۱۷۰میلیون رساندند که خودروسازها نیزطی چندمرحله قیمت این خودرو را ۳۶ ،بعدا ۶۳وبعد۷۶والانم جدیدا تا ۹۳ میلیون افزایش دادند داداش به کجا چنین شتابان یکمیم به فکر ما مصرف کننده اصلی باشید از کجا باید بیاریم اینهمه پولو تا یه خودرو معمولی بخریم الانم در بازار آزاد باافت قیمت دلار قیمت این ماشین افت کرده به ۱۲۰ خریداریم نیست پس چرا خودروسازها قیمت رو کاهش نمیدن الان‌ که دلار افت کرده با این اوضاع نمیشه ماشین خرید بنزین ۳ هزارتومان بیمه ماشین گران شده قیمت ماشینم که شده بیش از ۳برابر لوازم یدکی هم نمیشه خرید پس کلا ما ماشین نخریم به نفعمونه نخواستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
به خدا از اولین قرعه کشی تا الان همیشه ثبت نام کردیم ولی متاسفانه شانس نداشتیم تو رو خدا برندارید حداقل اسم خانواده ما هم در بیاد شاید بتونیم صاحب یه ماشین بشیم وگرنه آرزو به دل از دنیا میریم والا دیگه ما بدبخت بیچاره ها که پول اینم زوری جور میتونیم کنیم با غرض کردن چه برسه از بازار بخواییم بخریم یعنی میشه ما هم ماشین داشته باشیم ای خدا؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
اینا از این طریق دارن دارای های مردم ازشون میگیرن بجاش پراید 100 میلیونی میدن در صورتی که 5 میلیون ارزش نداره نخرید مردم بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
طیب سلیمی
۰۳:۴۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
خواهشن.مسولین ی نگاهی به دروامد مردم بندازن ببیند ایا دراومد مردم هم روزانه بال میره..چرا تومملکتی که دراومد و یارانه و معیشتی با ریال صورت میگیره.ولی میخوای خوردو خوراک و مایحتاج روزانه بخری با دولاره اخه کجای دنیای مثل ایران.این بازیها سر مردمش در میاره..مرغ و گوشت گران میشه میگن دولتر گران شده ماشین میخوای بخری میگن دولار گران شده..وقتی هم دولار ارزن میشه قیمتها هیچ چیزی پایین نمیاد.اخه مردم چه گناهی کردنحداقل دراومد مردم هم دولاری بکنین..وقتی همش ربط به دولار داره.بیاین پول خودمانم حذف کنیم بکنیم دولار.دیگه..دراومد ریالی خرج دولاری واقعا خنده داره تاسف بحال مسولین ایران..بیچاره مردم تاوانش میدن..قیمتها ساعتی شده.
France
S
۰۳:۴۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
بابا کجا ارزون شده یکی 150ملیون گرون می کنن بعدش یه چهار پنچ ملیون میاد پایین می گن ارزون شده با بیست ملیون ماشین می خریدیم الان همون ماشین شده 120ملیون آره خیلی ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۳:۳۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
این ملت ایران همیشه تو سری خور بود ه ....وگر نه ماشینی که با یه باد چپه میشه اخه ارزش ۱۰۰ میلیون رو داره؟! تو کشور های خارجی بهترین ماشین که فول اپشن هست رو میتونی با قیمت واقعیش بخری وارزش داره تازه بعد ۵ سال جز ماشین اوراقی به حساب میاد وماشین ومیدی یه ماشین نو میگیری ولی تو ایران یه ماشین ۱۵ سال کارمیکنه بعد معاینه فنی هم بهش میدن بعد میگن چرا هوای شهرآلودست چرا ماشین هزار هزار تا تو کارخانه ها مونده؛
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۰۳:۲۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
کجا کم شده؟ هنوز صد میلیون و بیشتر فاصله هست بین بازار و کارخانه. اگه هم پایین اومده بخاطر تعطیلی بازار بوده و دوباره بالا میره. مثلا پارس دویست و پنجاه شده دویست و بیست بازم با قیمت کارخونه صدمیلیون تفاوت داره
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۳:۰۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
حالا که قیمت ها ۱۰ برابر شده قرعه کشی رو بر می دارند و با همین قیمت گرون میکنن تو حلق ملت بدبخت مردم که میخرن و صداشون هم در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
بنازم به نحوه کشور داری ومدیریتتون کجای دنیا خودرو قرعه کشی می‌باشد ۹۰ درصد خودروسازهای جهان دنبال بازار فروش هستند با پورسانتهای مختلف
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
آقا ما نخوایم از صنعت خودروسازی و کنجول سازی کشور همایت کنیم کی و باید ببینم ، چرا واردات خودرو رو آزاد نمیکنید ، یعنی این مردم فقط و فقط باید آشغالهای ساخت داخل رو بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
باید خودرو واردات آزاد شه اگه بزارن وآزاد کنند خیلی خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
حبیبگگگگ
۰۱:۲۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
س لام این همه بازی به مردم دادن به کشورمان که ایران هست خیلی زشتهچها نفرمردمثل شهید حاج قاسم بوده که چی درست می شدمای بدبخت پنج بارثپت نام کردیم اسم مان بیرون نیامداگه قهرکشی بردارن ماشین درست بشو نیست حتی قیمت کارخانه بایدبیارن پایین نه قهرکشی بردارن حق مردمی که ماشین نیاز دارن زایه میشه حداقل امیدوارهستن که تاسه ماه بعدی بالانبردن اسم اش دربیات واقعا خودرسازهابایدخجالت بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
فقط متاسفم هستم وسردرگم از این که این ملت شریف چرا فقط برای یکبار فقط برای یکبار درست فکر نمیکنند ‌.برای چیز سختی هم نمیخواد فکر کنید .ببینید وقتی اعلام میکنن واسه ثبت نام وقرعه کشی خودرو چند میلیون نفر خودکشی میکنن واسه ثبت نام وفقط حساب کنید همین مبلغی رو که میگیرن ثبت نام میکنن چند میشه وپول چندتا ماشین هست ؟.....
Iran (Islamic Republic of)
روزبه
۰۱:۱۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
عزیز دل برادر!!قیمت حاشیه بازار به کارخانه نزدیک شده؟؟؟؟چرا چپکی قلم می زنی داداش!؟!؟قیمت کارخانه را به حاشیه بازار رسوندین.....
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
بر اساس تصمیم وزارت صمت مبنی بر شکستن انحصار خودرو و افزایش تولید و واردات خودرو قیمت حاشیه بازار به قیمت درب کارخانه نزدیک خواهد شد وقرعه کشی لغو میشه ، پس صبر کنید و برای خرید خودرو عجله نکنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
سلام.سیستم قرعه کشی بهتر است باشد و قیمت کارخانه ای خودرو باید به یک سوم کاهش یابد تا کمی عادلانه شود،متاسفانه عده ای با دلال بازی و خیانت به حقوق مردم قیمت کارخانه را گران کردند و به قیمت بازار رساندند،خداوند لعنتشون کنه،امیدواریم خدا این دو شرکت انحصاری رو نابود کنه که اینقدر با گرانفروشی ده براب ی به مردم ظلم میکنه.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۳:۵۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
ما فقط تو ماشین گیریم ای خدا به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
حالا چطور فهمیدن 90%خودروها به کسانی تو قرعه کشی تعلق پیدا کرده که دارن قولنامه ای میفروشن بعد میلیونها آدم مصرف کننده واقعی تو همه مرحله ها ثبت نام کرده ولی برنده نشده،
نقی معمولی میگه -مگه میشه مگه داریییم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۴۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخانه یه کم دیگه بیاد بالاتر تنظیم بازار کامل باسود بیشتر برای جیب خودروسازان راهزن میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
سلام 90 درصد خودرو گرون شده تازه میگن 20 درصد اومده پایین 70درصد اضافه کی میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
یکم به فکر افرد ضعیف هم بکنید که بتواند حدقل یک خودرو تهیه کند وضعیت م بسیار مشکل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
تا کی میخواید به مردم دروغ بگید ، این مروم فقط با نخریدن فقط میتونند قیمت کارخانه را نیز پایین تر بیارند ، اونوقت حتی قسطی هم از مردم خواهش میکنند بیاند بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
سلام از اینور میگید خودرو ارزان شد از اون ور خودروی ثبت نام شده ای مثل شاهین و گرون کردین یعنی چه مردم با چه سازی برخصن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
اگه جنسی تو انبار باشه و بازرسان بفهمند،هم جنس بلوکه میشه و هم صاحبش جریمه.
خوب معلومه که پشت ایران خودرو و سایپا گرم است که با این همه ماشین در انبار ترس و واهمه ایی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
داریوش اقاسی
۲۲:۰۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
اصلا قیمت‌ها ارزان نشده و ارزانی وجود نداره. نادانند ادماییکه بخاطر نداری ثبت نام میکنن، تا اسمشون دربیاد و بخاطر بدبختی و دو قرون پول، به یه ملت خیانت میکنن. مردم واقعی ثبت‌نامی ندارن تا این دولت بیشتر دزدی نکنه. بازار آزاد دست دولته، ثبت نام هم دست دولته، مردمو گیر میاره و ثبت نامی رو کرده بقیمت آزاد، چه سودها و دزدی‌های کلانیکه کردید. پول پول میاره، علم بهتر است یا ثروت؟؟ جواب=ثروت
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۲:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
قیمتها عالیه هرطور دلتون خواست بفروشید درود برایرانخودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
همه ازدم دزدودروغگو.چندبارثبت نام کردم اسمم درنیومدهمین هم شده تقلب مثل بقیه کارها
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۴۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
اینا‌خودشون‌روز‌به‌روز‌قیمت‌ماشین‌را‌می‌برن‌بالا
رساندن‌به‌قیمت‌بازار‌فکرش‌راحت‌شده‌بنده‌دوسال‌می‌خوام‌بخرم
نتونستم
به‌دادا‌ما‌برسین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
چرا دارین اینقد چرتو پرت تحویل مردم بیچاره میدین ول کنین بخدا ماشین 20 میلیونی بدون کیفیت بدون شتاب دارین میدین ب قیمت 130 ب بالا یکی نیس بگه چراااااااا. مسعولین تو رو خدا ب اون نمازی ک میخونین مردمو اینقد فشار نیارین همین مردمن ک گذاشتن شما چنین جولانی بدین چنین شتاب بگیرین و هر بلایی دلتون خواست دارین سرما میارین. قیمتا و بیارین زیر 90 ملیون قیمتا همش میاد پایین. وقتی تو خودرو ساز میای دنارو میدی 160 معلومه بیرون میشه 300 راه داره خودتون برا پر کردن جیب خودتون دارین مردم بیچارهو بیش از حد فشار میارین. اقای بزرگ اقای مسعول اقای مجلسیا. اقایون قوه تورو خدا ب داد مردم برسین تاریخ در حال ثبت این کارهای ناشایست ایشاللا خدا ب داد ما برسه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۴۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
سلام همه این فیلم بازی کردن در حوزه خودرو بالا بردن قیمت خودرو بوده که الحمدالله موفق شدند یک روزهای در گذشته تعداد بالا خودرو زیر قیمت برای فروش در بنگاه‌ها با شرایط کار خانه که نباید می فروختند حالا برعکس بیرون کارخانه کمک به بالا بردن قیمت خودرو در کارخانه شده به این میگن حمایت از مصرف کننده
Iran (Islamic Republic of)
S
۲۱:۳۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
چرا که قیمت بارار پایبن میاد قیمت کارخانه را کاهش نمیدید.
قیمت بازار بالا رفت قیمت کارخانه را بالا بردین حالا چرا خواب رفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
لعنت خدا به این قوم الظالمین قیمت ماشین ۲۵ میلیون کردن ۱۱۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
سلام باین وضعیت که رقابت درتولید خودرو وجود ندارد امکان اینکه قیمت خودرو دربازار سامان بگیرد نیست اقایان بفکرمنافع خودشان هستند هیچ کس بفکر مصرف کننده نیست ملتم که هرچه قیمت بالاتر برود حرص بیشتر میزنند وقتی خودمون کمک نمیکنیم همین نخر اقا نخراقای محترم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۲۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
سلام
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
ارزانی نیامده بلکه قیمت دولتی به حاشیه بازار نزدیک شده فقط سیاست بوده که از اون ور قیمت دولتی بره بالا از اون ور هم بازار بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
چطوری این پولو میرین سرسفره این حق الناسه
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۰:۲۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
خب چرا همه مردم میدونن این انصاف نیست یک صدا نمیشن نه به خرید خودرو بدن حداق بزار یکماه نخریم ببین به کجا میرسه
Iran (Islamic Republic of)
نجیب ایرانی
۲۰:۱۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
کسی ماشین دورورچهل میلیون سراغ نداره یه کارگر خارجی دیروز دیدم گفت یه تویوتا کمری سراغ داره یکسال هم بیشترکارنکرده قیمت هم بیست میلیونه فقط نمیدونم چجوری بیارم اخه لب مرزگمرک میگرن کسی اشنا نداره گمرک نگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
خود دولت و خودروساز از گرانی بازار خوشحاله وگرنه قیمتها واقعا غیر واقعیه
Iran (Islamic Republic of)
خداکرم
۱۹:۴۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
یواش یواش قیمت کارخونه داره به قیمت بازارنزدیک میشه. این خودش خیلیه
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۹:۴۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
دوستان این سایت ها از طرف خود دلال ها هستن و خودتون رو خسته نکنید
همه میدانیم چه خبره .پس یا اصلا نخرید تا مثل قبل بشه،یا بیخیالش
چون صدای منو تو بجایی نمیرسه.
علی برکت الله...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
واقعا توقع دارید مردم باور کنند که شما قرعه کشی را درست و بدون دغل کاری انجام داده اید
درصد کمی این ماشین ها رو قرعه کشی میکنید بقیه را هم بین خود تقسیم میکنید تا در بازار آزاد بفروشید
Iran (Islamic Republic of)
آخرین بازمانده
۱۹:۳۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
تا زمانی که شما راس شورای رفاقت هستین همین آش و همین کاسه اس،
از اول که قرعه کشی تو اشتباه بود تا الان که خودتون پی بردیم به اشتباه تون.واینکه هر هفته ۴۵درصدخودرو ساز قیمت روبالا ببره اشتباه بعدی شما بود که الان دلار پایین اومده توش ری....آره ری....
حالا دو دستی جمش کنین
این مردم با خودرو نداشتن نمردن.ولی شما واسه یه شاسی بلند خیلی چیزا رو از دست دادین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
من 9 بار ثبت نام کردم برای خودم می خواستم ولی اسمم در قرعه کشی در نیومد که نیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
اصلاح بفرمایید قیمت کارخانه داره به حاشیه بازار نزدیک میشه نه حاشیه بازار به کارخانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۱۹:۱۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
باسلام به نظرم باید صنعت خودرو هم تحویل سپاه پاسداران و یا افراد مومن ومتعهد واقعی بشه وجلوی دلال بازی و ...گرفته بشه..
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۲۱:۲۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
واقعاگل گفتی داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
وقتی قیمت ها رو نمایندگی های ایران خودرو بردن بالا و قیمت در بازار داره کاهش پیدا میکنه . این یعنی چی قیمت میبرین بالا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۱۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
اقا چ اسراریه وقتی نمیتونین نیاز بازارو برطرف کنیدمحکم وایستادین و کنار نمیرید،گمرک باید باید وباید ازاد باشه اخه کاری که شما دارید میکنید ظلم به تمام معناس در حق این مردم مظلوم هر سازی میزنید میرقصن،ملت زجر بکشن که ی تعداد اندک سرکار باشن اگه ملت نخوان شما خودرو تولید کنید باید کیو ببینن نمیییییییخوایم خودرو تولید کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا علیزاده
۱۹:۱۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
بابا اینها حلبی تحویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
از قیمت قطعات یدکی هم بنویسید. تو سایت سایپا یدک یه قیمته تو نمایندگی هاشون قیمتش بیشتره
United States of America
محمود
۱۸:۵۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخانه نسبت به پارسال دو برابر شده
الکی خودروهارو انبار میکنین تا قیمت بره بالا و بعد با افزایش قیمت کارخانه همون هارو میدین چند برابر
دقیقا وقت تحویل خودروهای پیش فروش شده رسید بازارو کنترل کردین و قیمت کارخانه رو بردین بالا
لعنت الله من قوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
قرعه کشی میکنن بعد جوابش سه روز بعد میاد
Iran (Islamic Republic of)
الله
۱۸:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
حقوق ۳ ماهه خودم را باید بدم بجای پراید ۱۳۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
به افرادی که واقعا خودرو نیازدارند بدهید نه اینکه خودرو ها برسه به دست دلال ها و شهر خودرو. تا وقتی اینه قیمت نمیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
در کشورهای خارجی، خودرو سازان التماس می کنند، رقابت می کنند تا خودروشان توسط مردم خریده شود. در کشور ما هم خودروساز، انحصار در دست گرفته و دولت هم حامی خودروساز و ذینفع. تنها راه آزادسازی واردات خودرو هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
منم تا حالا هرچی ثبت نام می کنم اسمم در نمی یاد حالم برای بعضی ها خنده دار وبرای بعضی ها گریه کننده شده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
وای به روزتون, چوب خطتون داره پر میشه,ماهم خدایی داریم نوبت ما هم میرسه, اون روز زیاد دور نیست همونجور که پراید ۱۰ میلیونی رو ۱۰۰ میلیون میدید به مردم اون موقع سوراخ موش هزار تومنی میشه ۵۰۰ میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۲۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
باسلام یک سال ویک ماه پیش ثبت نام کردیم اول برج تیر ۹۹ تکمیل وجه برای کوییک نقره‌ای ولی متاسفانه هنوز به ما ماشین را تحویل نداده اند لطفاً رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
دکتر مدیریت
۱۸:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
مطمئنا بازار خودرو پایین خواهد و از تحلیل نمودار مشخص می باشد قیمتهای موجود فعلی هم فقط روی کاغذ یا پشت تلفن است خریدار واقعی و مصرف کننده با این قیمتها اصلا وجود ندارد و فروشندگان دو نیت دارند یا فروش خودرو و اضافه نمودن مبلغ و خرید خودروی جایگزین بهتر یا دلالان و نمایشگاه داران برای اینکه با فروش خودرو است که گذران زندگی می کنند کرایه نمایشگاه و حقوق پرسنل و خودشان که در هرصورت با خرید و فروش و کمیسیون و غیره حاصل می شود. خریداران هم در این شرایط کرونا که مسافرت وجود ندارند خیلی مجبور و در منگنه نیستند و صبر می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
Roodi
۱۸:۰۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
چشتون کور دندتون نرم بیشتر ازاینا هم لیاقتمونه الکی هم شعار ندین ۱۰۰۰برابرم بشه لاز صف میبندیم برا خرید همه مینالند ولی تو عمل بی عرضه تر وبیرگ تر از سیب زمینین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
رمضان
۱۸:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
هر موقع ماشینها به قیمت سال هشتادرسیداون وقت باید گفت ارزون شد مردم اگه بااین قیمت ماشین نخرن بله مجبور میشن ارزون کنن
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
دیگه مردم گول نمی خورند پس معلومه بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
همچین میگین خودرو آدم اصلا احساس نمیکنه شما پراید حلبی تولید میکنید به قیمت بنز میدین دست ملت بخت برگشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
جناب درویشیان اجازه ندهید خودروسازان خون ملت را بمکند و به آن عادت کنند
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۷:۲۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
واقعا مردم را ...چی فرض کردید قیمت کارخونه رابه قیمت بازار نزدیک کرده اید آنوقت میگید قیمت ها به هم نزدیک شده اند اگردلسوز قشر ضعیف ومتوسط جامع بودیدقیمت کارخونه رابالا نمی بردید قیمت بازار را پایین می آوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
به نظر تون این نظرهارو ما میگیم مینویسیم یکی ازآنهای که به ما در این افزایش قیمتها که بعد از قرعه کشی ها با افزایش قیمت کارخانه هر۳ماه۳۰درصد یا۴۰درصد نقش داردوحالا دو۲برابرکردند میبیند نه بخدا نه فقط من مینویسم تو میخوانی و تو مینویسی من میخوانم صدای ما را هیچ کس نمی شنود فقط اعصاب خوردی به منو تو مظلوم می ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
نمایش مضحک و تلخ رساندن قیمت خودرو به قیمت حاشیه بازار نمایش تکراری است که دوره های قبل هم توسط این دو خودرو ساز و صد البته با حمایت و پشتیبانی دولت فعلی و قبلی انجام شد .
یعنی احتکار خودرو در انبار و ایجاد کمبود و ایجاد هماهنگی با دلالان و سوداگران برای بالا بردن قیمت در بازار . به عبارتی پراید ۲۰ میلیونی رو با این روش اول برسون به ۱۲۰ میلیون بعد قیمت کارخانه را اعلام کن ۱۰۰ میلیون و به مردم هم منت بزاره که داری پایینتر از قیمت بازار ماشین به مردم می دی . و حالا ماشینهای انبار شده را با سود چند ده برابری به مردم بیچاره بدهی‌‌
و خنده دار اینکه هر ۳ ماه هم می توانی افزایش قیمت بدهی .
Germany
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
پولی که شما از مردم بدبخت میبرید نانی است که از سر سفره زن وبچشون میبرید وبه خورد زن وبچه خودتون میدید اگ این دزدی نیست پس دزدی چیه اگ واردات خودرو ممنوعه پس چرا هیچکدام از شماها ماشین ایرانی سوار نمی شویدتمام اعضای خانوادتون ماشین خارجی سوار میشن یعنی به تعداد اعضای خانواده ماشین خارجی داریدانوقت برای ما حرامه من الان ۱۲بار ثبت نام کردم ولی در نیامدم امامیبینم افرادی که در میان هرکدوم دوتا ماشین دارندکجای این عدالته کجا ارزان شده پراید از ۲۵میلیون شده ۱۱۰میلیون یک کارگر بااین گرونی چجور باید ماشین دار بشه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۰۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
هنر کردید بااین قرعه کشی کاری میکنید که مردم بیان از دلال بخرند آخه کاسبیشون راکته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
کی این کلاهبرداری ها تموم میشه؟ و چرا مردم را مجبور میکنید این راه رو انتخاب کنند؟واقعا قیمت غیر قطعی کلاهبرداریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
چند ماهه ثبت نام میکنیم ،کو چرا اسم ما در نمیاد؟..چند وقت دیگه گند این کار هم در میاد میان میگن فلانی خورد فلانی برد..باسه تا بچه چمد ساله بدون ماشین موندیم خدا جوابتونو بده،ایران با این همه ثروت معادن نفت ...ببینین مسعولین چطور مردم عادی چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
زشته به این مردم توهین نکنید که خودرو ها را در قرعه کشی به نمایندگی ها و دلالان دادید تا برایتان بفروشند جمع کردن کارت ملی و گواهینامه که کاری نداری ، وای بر آن روزی که این مردم اراده کنند مانند سال۹۵ از شما خودرو نخرند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
چرا یکم ب مردم بدبخت فکر نمیکنید؟؟؟؟؟؟برا یه جوان ماشین شده ارزوووو.این همه شهید دادیم ک زندگیمون این بشه؟؟؟واقعا مردونگیتون کجا رفته؟؟؟تا کی باید بدبختی بکشیم.چرا هیشکی یه فکری به حال خودرو نمیکنه؟؟؟؟کاش سپاه وارد این زمینه میشد و حلش میکرد.نخرید.نخرید تا التماس کنن.خدا واقعا ازتون نگذره.بیاره تو راهتون
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۶:۳۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
واقعا مایه تاسف و شرم هستین. دولتی که از ملت خودش دزدی میکنه. چرا مردم را نادان فرض میکنید. آنقدر قیمت بازار رو بالا بردید که در سایه ی اون قیمت کارخانه را افزایش بدید.بعد هم بگید مردم خوشحال باشید قیمت بازار به کارخانه نزدیک شده. امیدوارم خیلی زود جواب خیانت هاتون رو بدید.
Iran (Islamic Republic of)
وطنم ایران
۱۶:۲۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
سلام.سیستم قرعه کشی باید باشد،البته با نظارت کامل و قیمت کارخانه ای دو خودروساز انحصاری باید حداقل به نصف کاهش یابد تا بیش از این نتوانند دلال بازی کنند،واردات خودرو نیز باید بدون تعرفه یا با تعرفه یک درصدی باز باشد و با قرعه کشی به افراد فاقد خودرو فروخته شود.باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ادهم
۱۶:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
من ده بار ثبت نام می‌کنم اسم بیرون نمیاد نمی دانم برای چی
Iran (Islamic Republic of)
میرزایی
۱۶:۱۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
یکی بیاد ب اینا بگه ک هرچی ماشین ارزونتر بشه ۹ب فروششون هم بیشتره ولی وقتی گرون بشه کی پولشو میده ماشین ؟خب هیشکی .بخدا اگه ارزون بشه ماشین چهل هزار ماشین نه ک صد هزار ماشین تولید بشه بخاطر ارزون و با کیفیت بودنش همه میخرن و هیچی رو دستشون نمی‌مونه انقد قیمتارو بردن بالا ک هیچکس نمیخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
بس کنیدبه نظرشماارزان شده بیاین ببینیددربازارچقدراست مردم روچی فرض کردین ۱۰۰ تا۳۰۰میلیون قیمتهاراافزایش بدین بیاین درارزانی هم ۱۰ میلیون اونم به زورخجالت داره والله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
از کا معلوم این نرم افزار قرعه کشی درسته . شاید خودشون جوری طراحی کردن که بعدا بتونن دستکاریش کنن .
در ایران به هیچ چیز نمیشه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
مرده متحرک
۱۶:۰۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
وقتی قیمت خودرو ها در خود ایران خودرو و سایپا چهار برابر شده و دولت ومسئولین دیگر هم نمی توانند کاری انجام بدهند و مثل ی مجسمه هستند و هیچ ....... .دیگه نیاز نیست قرعه کشی بشه !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
پرایدی که۲۰ملیون بود ۲سال قبل الان شده ۱۰۰ملیون کجا ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
چه فرقی میکند
۱۵:۵۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
در قرعه کشی سوابق مشتریان را بررسی میکنند و اونهایی که پست و مقامی در این دولت دارند فقط به اونها میدهند چون رفیق من قاضی و رییس دادگستری یک شهرستان هست دو تا ماشین مدل بالا بنامش هست باز هم در قرعه کشی شرکت کرد که اسمش در اومد یعنی برنده شد اینو من به چشم دیدم
Pakistan
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
الان ۲۰۶ تیپ ۲ کارخانه ۱۲۰ میشه نهایت و آزاد ۱۹۵، اونوقت ۷۵ اختلاف کمیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدبا
۱۵:۴۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
آقا کدوم ارزونی برادر من
۱۲۳
آخرین اخبار