معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تولید گوشت مرغ و تخم مرغ، با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا، در این استان طبق روال گذشته بدون مساله در حال تولید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اگر چه شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی به بخش‌های مختلف در کشور وارد کرد و با وجود مشکلات موجود در استان ، جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی و همچنین تولید تخم مرغ در واحد های مرغ تخم‌گذار در حال انجام است.

او بیان کرد: در تولید گوشت قرمز نیز در استان سمنان نیز مشکلی وجود ندارد و طبق روال قبل نیاز استان تولید شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در استان تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز مازاد بر نیاز است افزود: گوشت مازاد بر نیاز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تنها مشکلی که بهره‌برداران بخش دام و طیور با آن مواجه هستند تامین نهاده با نرخ مصوب و همچنین موجود بودن نهاده در بازار آزاد و با نرخ بالا است.

شاه‌حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفع مشکلات تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل اقدام به راه‌اندازی سامانه بازارگاه کرد.

او افزود: هدف از راه‌اندازی سامانه بازارگاه حذف واسطه و دلال‌ها است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در سامانه بازارگاه مشخصات دامداران ثبت شده و از این طریق نهاده مستقیم به دامداری و به دست خود بهره‌بردار می رسد و واسطه‌ها حذف می‌شود.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار