معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: توجه به مسائل و مراکز آموزشی در مناطق حاشیه نشین کرمان شاه کلید رفع بسیاری از آسیب‌ها است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدمهدی قویدل ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در جلسه مشترک با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در خصوص بررسی مشکلات ساخت مدرسه در حاشیه شهر کرمان گفت: توجه به مقوله آموزش از بسیاری معضلات و مشکلاتی که اکنون شاهد آن هستیم خواهد کاست.

او با اشاره به اینکه یکی از اقدامات اداره فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان پرداختن به امر آموزش است، افزود: اجرای طرح‌های مربوط به پیشگیری‌های رشدمدار دانش آموزان و والدین و اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) که ویژه دانش آموزان آسیب دیده و در معرض آسیب اجرا می‌شود با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در سه منطقه در حال اجرا است.

این مقام قضایی همچنین با بیان اینکه مسائل مربوط به پدیده حاشیه نشینی نیز به همت اداره حقوقی و قضایی و مشارکت مردمی دنبال می‌شود، بیان کرد: در شهرک‌های حاشیه نشین الله‌آباد، صنعتی، شرف آباد و ... هم از ایجاد مراکز آموزشی توسط اتاق بازرگانی حمایت‌ می کنیم.

قویدل افزود: از ابتدای امسال جلسات متعددی درخصوص مسائل شهرک صنعتی به ویژه احداث مرکز آموزشی در این منطقه برگزار و مصوباتی نیز در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان تصویب شده است که اختصاص ۴۰۰۰ متر مربع زمین در شهرک صنعتی از سوی اداره راه و شهرسازی کرمان به منظور احداث مدرسه با پیگیری همین مصوبات می‌باشد.

اوتصریح کرد: در شرف آباد نیز اقدامات لازم برای اخصاص زمین به منظور احداث مدرسه به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در حال پیگیری است و ما هم تلاش خواهیم کرد تا از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این زمینه همکاری کرده تا به نتیجه مطلوب برسیم.

قویدل سپس با اشاره به اینکه پیگیری احداث مرکز آموزشی در حاشیه شهر کرمان با همکاری اتاق بازرگانی مقدمه بسیار خوبی برای همکاری‌های بیشتر است، افزود: از ظرفیت بسیار خوب اتاق بازرگانی کرمان می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش مسائل حقوقی در حوزه تجارت و کسب و کارها، بازار، تشکل ها، کارگری و ... استفاده کرد چراکه تمامی این موارد در پیشگیری از وقوع جرائم بسیار تاثیرگذار هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ما آمادگی داریم برای همکاری‌های بیشتر با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان تفاهم نامه مشترک منعقد کنیم و برای جلب مشارکت سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها نظیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تبلیغات اسلامی، اوقاف، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره راه و شهرسازی و... از توان و جایگاه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بهره بگیریم.

او در ادامه هدف اتاق بازرگانی کرمان برای احداث مرکز آموزشی در حاشیه شهر را بسیار مقدس و شاه کلید رفع بسیاری از آسیب‌های جامعه دانست و اظهار کرد: حرکت در مسیر آموزش و توسعه مراکز علمی در راستای محرومیت زدایی و توسعه مسائل فرهنگی و اجتماعی قطعا نتایج خوبی در بر خواهد داشت و یکی از برکات آن کاهش حجم ورودی پرونده‌ها و جمعیت کیفری زندان‌ها خواهد بود.

در این نشست  "محمدرضا فرح بخش" معاون مشارکت‌های نوسازی مدارس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان اظهار کرد: افزایش افراد تحصیلکرده بیشترین ارتباط را با کاهش وقوع جرائم  دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار