رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره شرایط این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

 

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تشکیل کمیته فنی بانوان اظهار کرد: ما برای اینکه مطالبه گری و خردجمعی را در بین بانوان افزایش بدهیم تصمیم گرفتیم که کمیته فنی بانوان را تشکیل بدهیم. به هر حال بانوان بهتر یکدیگر را درک می‌کنند و از عهده مشکلات هم بر می آیند.

او درباره اظهارات ژاله کاردان رکورددار پرتاب دیسک بانوان کشورمان به تبعیض در این رشته ورزشی بیان کرد: تبعیضی بین بانوان و آقایان دو و میدانی وجود ندارد و ژاله کاردان و بهنام شیری به طور مشترک زیر نظر چیکوف مربی روسی تمرین می‌کردند که در نهایت  کاردان در رقابت‌های قطر مقام هفتم  را به دست آورد.  ما در دو و میدانی نگاه جنسیتی نداریم. علاوه بر این سعی می‌کنیم که مساعدت بیشتری به ورزش بانوان داشته باشیم.

یک مربی لهستانی برای آموزش بانوان پرتاب چکش جذب می‌کنیم

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: زمانی که آقایان و بانوان را به مسابقات اعزام می‌کنیم اصراری نداریم که بانوان مدال بگیرند بلکه آن‌ها را همراهی می‌کنیم تا انگیزه آنها از بین نرود. تلاش می‌کنیم تا مربی خانم برای بانوان به خدمت بگیریم. به دنبال ارتقای آموزش مربیان خانم هستیم تا از آن‌ها برای آموزش دونده های خانم استفاده کنیم. قصد داریم برای اولین بار یک مربی لهستانی در ماده پرتاب چکش به خدمت بگیریم تا تمرینات  ۴ بانوی  دونده کشورمان را زیر نظر بگیرد. جذب مربی لهستانی برای بانوان نشان می‌دهد که به دو و میدانی در بخش بانوان توجه خاصی داریم.

صیامی: تبعیضی بین بانوان و آقایان دو و میدانی قائل نمی شویم/ مربیان خانم زیر نظر مربی لهستانی آموزش می بینند

معاون امور بانوان وزارت ورزش قول حمایت از بانوان دونده را داده است

او ادامه داد: ما فقط به حضور یک نایب رئیس بانوان در سازمان تیم‌های ملی اکتفا نکرده ایم. از برخی  بانوان دونده  در استان‌های بزرگ درخواست کرده ایم تا در تصمیم گیری برای بانوان به ما کمک کنند. دو و میدانی در شهر‌های خراسان رضوی و اصفهان شرایط خوبی دارد. علاوه بر این فرهادی زاد معاون امور بانوان  وزارت ورزش هم در نخستین جلسه کمیته بانوان شرکت کرد و اطمینان داد در صورتی که بانوان دونده فعالیت خود را به درستی انجام بدهند  به آن‌ها کمک می‌کند.

صیامی گفت:  زمانی خروجی جلسات کمیته‌های دو و میدانی خوب است که در دوره ریاست ۴ ساله ام اتفاقات خوبی در این رشته ورزشی رخ بدهد. ما از کارشناسان، قهرمانان سابق و پیشکسوت در کمیته‌های مختلف استفاده می‌کنیم تا بهترین تصمیم  را برای  دو و میدانی اتخاذ کنیم.

مشکلات دوندگان در کمیته فنی بانوان بررسی می شود 

صیامی بیان کرد: بانوان در هیئت‌های  دو و میدانی استانی قرار است در قالب کارگروهی فعالیت کنند و مشکلات بانوان در کمیته فنی بررسی  و راهکار‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا دوندگان مشکلی نداشته باشند. شک نکنید ورزشکاری شایسته اعزام باشد به طور حتم کمکش می‌کنیم تا در مسابقات شرکت کند.

 او درباره اینکه برای سایر بانوان دو و میدانی کار مربی خارجی به خدمت می گیرد یا خیر، گفت: دختران رکورد‌های خوبی زدند به همین دلیل یک مربی لهستانی برای ۴ پرتابگر چکش  قرار است جذب کنیم. اگر سایر بانوان دونده شرایط خوبی داشته باشند به طور حتم برای آن‌ها نیز مربی خارجی به خدمت می‌گیریم. علاوه بر این مربی لهستانی قرار است به بانوان ما آموزش بدهد تا با علم به روز دو و میدانی آشنا شوند و در آینده چند مربی پرتاب چکش داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار