دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۱۲ تهران درباره افزایش تاب آوری بازار تهران توضیحاتی داد.

 

سید سعید صانعی دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۱۲ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گزوه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدام‌های انجام شده برای افزایش تاب آوری در محدوده بازار تهران به دلیل دارا بودن بافت تاریخی اظهار کرد: برای افزایش ایمنی و تاب آوری بازار تهران اقدام‌هایی انجام شده است که راه اندازی اورژانس در بازار و در اختیار گذاشتن  زمین از سوی خیرین برای احداث پایگاه اورژانس در این محدوده از جمله آن‌ها بوده است. 

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ تهران افزود: اصلاح کنتور برق ۲۰ هزار پلاک از ۶۰ هزار پلاک تجاری بازار هم از جمله دیگر اقدامات ما بوده است، اهمیت این موضوع به دلیل آن است ۹۰ درصد حریق‌های محدوده بازار تهران به علت اشکال در سیستم برق رخ می‌دهد.

صانعی در پاسخ به این سوال که از سوی شهرداری منطقه چه تسهیلاتی در اختیار مالکان پلاک‌های محدوده بازار برای ایمن سازی و افزایش تاب آوری قرار داده شده است؟ گفت: تسهیلات خوبی از سوی شهرداری و اداره برق در اختیار مالکان پلاک‌های بازار قرار گرفته است و صفر شدن هزینه ایمن سازی پلاک‌ها از سوی مالکان از جمله آن‌ها است. 

وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از آتش سوزی در بازار تهران چه اقداماتی انجام شده است؟ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هماهنگی‌های لازم انجام شد که ۲۷ شیر ایستاده آتش نشانی دیگر در محدوده بازار اضافه شد و تا پایان سال ۱۳ شیر ایستاده دیگر نیز باید جایگذاری شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ تهران ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، مدیریت و اطفای حریق در بازار است که به همین منظور طرح اطفای حریق بازار تهیه شده و با توجه به اینکه بازار تهران از جمله مکان‌های میراثی است، این طرح باید به تأیید میراث فرهنگی برسد.

صانعی در پاسخ به این سوال که ایمن سازی بازار آهنگران در چه مرحله‌ای است؟ گفت: ایمن سازی بازار آهنگران گره‌ای چند ساله بود که با تلاش‌های گسترده این گره  باز شد و قرار بر این است ایمن سازی سر درب بازار آهنگران از سوی شهرداری و کار ایمنی سازی راسته بازار آهنگران با همکاری کسبه انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که در ستاد باز آفرینی شهری چه اقدام‌هایی برای ایمن سازی بازار تهران انجام شده است؟ گفت: دو کمیته به دستور شهردار تهران در ستاد باز آفرینی شهر تهران تشکیل شد و  مصوبات خوبی داشته است.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ تهران در پاسخ به این سوال که اداره کل بحران استان تهران در افزایش ایمنی و تاب آوری بازار تهران چه اقدام‌هایی انجام داده است؟ گفت: اداره کل بحران استان تهران با موضوع ایمن سازی بازار تهران کمیته‌ای تشکیل داد که خوشبختانه مصوبات خوب و موثری نیز داشته است.

صانعی در پاسخ به این سوال که آیا برای برخورد با مالکانی که نسبت به ایمن سازی پلاک‌های خود در محدوده بازار بی تفاوت هستند، اقدام قضایی صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: امسال به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا هیچ واحد صنفی و ملکی در بازار تهران به دلیل ناایمنی پلمب نشد.

وی در پاسخ به این سوال که ایمن سازی املاک ناایمنی که مأمن افراد کارتن خواب و معتادان متجاهر شده به چه شکل است؟ گفت: در بخش املاک خصوصی ما تنها در بخش دیوارکشی و ایجاد حریم می‌توانیم فعالیت و اقدام کنیم و ایمن سازی فضای داخلی ساختمان از ید اختیار ما خارج است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
بايد چند تا تاور كرين وسط بازار بذارن و موقع أتيش سوزي باهاش كف بريزن رو آتيش
آخرین اخبار